دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به پیگیری ویژه راهبرد تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» از صدور سند مالکیت و حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران خبر داد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت مقابله با پدیده گرد و غبار با اشاره به مرجعیت ایران در مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: علاوه بر اقدامات بین المللی در این زمینه، در کشور نیز به اجرای موفق برنامه‌های تدوین شده مقابله با گرد و غبار در 29 استان دست یافتیم.

سمنان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: نیروهای مردمی به همراه محیط‌بانان در قالب 10 تیم برای اعلام هشدار به رانندگان در محور ترانزیتی تهران - مشهد در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی در شرق این استان حضور دارند.

تهران - ایرنا - هدف قراردادن غیرنظامیان و مراکز پزشکی به موجب قواعد حقوق بین‌الملل، نقض قوانین محسوب می‌شود و حال پس از گذشت بیش از 170 روز از جنگ در غزه، ارتش رژیم غاصب صهیونیستی برای سومین بار بیمارستان شفا را حدود یک هفته به محاصره درآورده و مجموعه اقدامات ضدبشری و جنایات جنگی را مرتکب شده است.

تهران - ایرنا - عفو، آزادی و رهایی از بند کلماتی با بار معنایی مثبت و شیرین هستند و محکومانی که به هر دلیل گرفتار زندان شده‌اند، پس از گذراندن دوران محکومیت و رهایی از ندامتگاه بیشتر قدر آزادی را می‌دانند.

تهران - ایرنا - روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالب دکتر ملک حسینی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده پاسخ داد.

تهران_ایرنا_در روزهای منتهی به نوروز، عوامل مجموعه گردشگری الیمالات برای ساخت جاده و پارکینگ، 4 هزار اصله درخت جنگل‌های هیرکانی مازندران را از ریشه درآوردند. اتفاقی که به گفته دادستان مازندران با چشم‌پوشی برخی مدیران منابع طبیعی این استان رخ داده است. به دنبال انتشار این خبر و واکنش‌ها به آن، برای پیمانکار پروژه و همچنین مدیران متخلف، پرونده قضایی تشکیل شد.

تهران - ایرنا - افرادی که متقاضی طلاق توافقی هستند، قبل از حقوقی شدن پرونده آنان، روندی را در سامانه «تصمیم» طی می‌کنند که بر اساس آن، 3 تا 5 جلسه آموزشی و تخصصی روان‌شناختی و مددکاری اجتماعی ارائه می‌شود تا زوجین بتوانند تصمیمات بهتری برای کاهش مشکلات و آسیب‌های مربوطه بگیرند و گاه حتی با هم سازش کنند.

تهران - ایرنا - تمام پایگاه‌های امدادی هلال احمر به دلیل وظیفه ویژه و با اهمیتی که دارند از نیروهای عملیاتی حرفه‌ای بهره می‌برند اما برخی از این پایگاه‌ها به دلیل فعالیت سختی که دارند؛ باید افراد زبده‌تری به خدمت بگیرند.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تشریح اصول تغذیه صحیح در فصل بهار گفت: در این فصل از درهم خوری پرهیز شود و مصرف اغذیه‌جات خشک نسبت به آن‌هایی که چرب هستند، برتری دارد.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف 35 درصد خبر داد و گفت: تعرفه‌ها معادل دستمزد پزشکان نیست.

تهران - ایرنا - فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر با صدور پیامی فجایع بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه را به شدت محکوم کرد.

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور با بیان اینکه همچون گذشته اجرای قوانین مختلف را از دستگاه‌های متولی مطالبه می‌کنیم، گفت: یکی از قوانینی که از ابتدای سال جاری پیگیر اجرای آن خواهیم بود، قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» مصوب 23 فروردین 1394 است.

تهران - ایرنا - نوروز بهانه آفرینش دیدارها و گفتگوهای رها شده، بازگشت به آغوش گرم و پرمهر خانواده و نیز پای نهادن بر سرای تاریخ، معماری، ادبیات و هنر دیرینه ما است.

تهران - ایرنا - مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد که از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا چهارم فروردین، حدود 799 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

تهران - ایرنا - سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که برای نخستین بار تعداد کودکان شیرخوارگاه‌های بهزیستی استان تهران به زیر 100 کودک رسید.