دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از 18 فروردین 1403 آغاز و تا 28 فروردین انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز مجروحان غزه به علت نبود امکانات جان خود را از دست می دهند و نبود امکانات پزشکی و دارویی منجر به افزایش تلفات شده است. از سوی دیگر انفجارها و تخریب‌ها لطمات روحی شدیدی بر مردم غزه وارد کرده و این منطقه اکنون نمایشگاه جنایت‌های جنگی نوین در جهان است.

تهران - ایرنا - سرانجام پس از نزدیک به یک دهه نرخ جریمه رانندگان متخلف اصلاح شد تا نه تنها بر کاهش تخلفات و تصادفات جاده‌ای اثرگذار باشد بلکه به افزایش ایمنی راه‌ها منجر شود.

تهران - ایرنا - معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از تسویه بیش از 21 هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف‌قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، راه‌های شرکت در پویش مثبت ماه برای حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی را در شب‌های قدر اعلام کرد.

تهران - ایرنا - رییس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در مقابله با حوادث، گفت: تقویت لجستیک و افزایش تیم‌های واکنش سریع با محوریت بکارگیری نیروهای متخصص آغاز شده است و این تیم‌ها در تهران تقویت می‌شوند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر حفاظت و احیا تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال گذشته سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور اجرایی و طرح تدقیق و بازنگری مطالعات نیاز آبی زیست محیطی میانکاله و زریوار نهایی شد.

تهران - ایرنا - کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان نهادی حمایتی برای رفع مشکلات فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طبقات محروم جامعه تلاش می کند و در سال گذشته دستاوردی‌هایی از جمله پرداخت 4600 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان و کمک سه هزار میلیارد تومانی حامیان به فرزندان یتیم و محسنین را در پرونده دارد.

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران و رئیس مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی گفت: در نتیجه اقدامات این مجتمع تخصصی، از ابتدای آذر سال 1400 تا آذر سال 1402 در مجموع مبلغ 538 هزار و 618 میلیارد و 360 میلیون و 104 هزار ریال و 50 میلیون درهم در حق مالباختگان و بیت‌المال مسترد شده است.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی (24 اسفند تا امروزهشتم فروردین)، 549 نفر در تصادفات رانندگی جان باختند و در این ایام بیشترین حجم تردد مسافران مربوط به استان مازندران با 320 هزار خودرو بوده است.

تهران - ایرنا - اهدای پیکر بعد از مرگ آخرین ایثار و اهدا به همنوعان است که گاهی با هدف آموزشی و گاهی هم به منظور نجات جان بیماران از طریق اهدای بافت و نسوج انجام می‌شود و بر اساس آمارهای پزشکی قانونی سالانه 400 هزار بیمار از محصولات فرآوری بافت استفاده می‌کنند و از هر پیکر اهدایی 140 بیمار بهره‌مند می‌شوند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال 1402 بیش از 6 هزار دستگاه بی خطر ساز در مراکز درمانی و بیمارستانی در سطح کشور مورد پایش قرار گرفت.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، بیماران مبتلا به اس ام ای از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اجرای پویش ملی اطعام مهدوی از توزیع 10 میلیون وعده غذای گرم بین نیازمندان در 14 روز نخست ماه رمضان خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به عملیات و خدمات نیروهای عملیاتی هلال احمر در طرح ملی امداد و نجات نوروز 1403 گفت: تاکنون به 18 هزار و 464 نفر خدمات امدادی ارائه شده است.

تهران - ایرنا - موافقت دولت با افزایش 35 درصدی تعرفه خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی اگرچه جامعه پزشکی را که خواهان افزایش 46 درصدی بودند راضی نکرد اما در نگاه کلی، این نرخ‌گذاری به نفع عموم جامعه است تا دسترسی آنان به خدمات درمانی مطلوب، محدود نشود.