دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر گفت: توان امدادی این نهاد امسال نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است، بیش از چهار هزار پست، پایگاه و شعبه آماده خدمت رسانی هستند و حدود 130 هزار نفر در این خدمت رسانی شرکت می‌کنند.

تهران - ایرنا - صندوق بازنشستگی کشور به عنوان دومین صندوق بیمه‌ای خدمات متنوعی را در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد؛ تسهیلات مالی این صندوق به ذینفعان آن شامل وام ازدواج، وام ضروری و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان آنان (حمپاد) همچنین خدمات رفاهی و تفریحی است.

تهران - ایرنا - رییس قوه قضاییه در پیامی فرارسیدن سال 1403 و نوروز باستانی را تبریک گفت و با اشاره به نامگذاری سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کرد: در عدلیه تضمین می‌دهیم از سرمایه‌های مردم که وارد عرصه تولید و اشتغال می‌شود، نهایت حفاظت و صیانت را داشته باشیم.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیامی، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» را به ملت ایران و جامعه خدوم و فداکار سلامت تبریک گفت و بر آمادگی نظام سلامت کشور در زمینه سازی برای جهش تولید کالاها و خدمات سلامت محور با تکیه بر مشارکت مردم تاکید کرد.

تهران - ایرنا - مسوولان سازمان محیط زیست، فرماندهی انتظامی، هلال احمر و پلیس راهور فراجا در پیام‌های جداگانه، ضمن تبریک سال نو، بر اجرای منویات رهبر معظم انقلاب بر مبنای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کردند.

نیویورک - ایرنا - آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز و سال 1403 هجری شمسی ابراز امیدواری کرد که نوروز صلح و آرامش برای همه به ارمغان بیاورد.

سمنان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: حصارکشی در 2 کیلومتر مسیر رفت و برگشت از جاده ترانزیتی تهران - مشهد در محدوده قلمرو یوزپلنگ حدفاصل عباس‌آباد - میاندشت با حامی مالی آغاز شد.

تهران - ایرنا - شاید بتوان عید نوروز را یکی از مهمترین جشن‌ها و مناسبت‌های ایرانی برای در کنار خانواده بودن، تقویت، قوام و دوام پیوندهای خانوادگی برشمرد؛ فرصتی که امسال با ماه مبارک رمضان همراه شده است تا هم‌نشینی نوروز و رمضان جایی برای باز کردن گره‌های دیدار باشد.

نیویورک - ایرنا - جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پیش از آغاز سال نو شمسی 1403 در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز بار دیگر در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دخالت کرد و به بهانه حقوق بشر مدعی حمایت از زنان ایرانی شد.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و نهمین روز از اسفند به ممنوعیت سرمایه‌گذاری اتباع در استان‌های ممنوعه، درمان سرپایی 479 نفر توسط نیروهای هلال احمر، 177 کشته و 6200 مصدوم در تصادفات رانندگی 5 روز گذشته، اجرای رتبه‌بندی برای 5306 بازنشسته آموزش و پرورش، انتقال 9 زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به کشور و سیل در کمین 5 استان پرداخته است.

تهران - ایرنا - شیرخشک در نیمه دوم سال 1402 به دلیل ناهماهنگی در تخصیص ارز واردات مواد اولیه با کمبود در بازار روبرو شد و حتی خریداران برخی نشان‌های تجاری که همواره در بازار مصرف وجود داشتند، با دست خالی باز می‌گشتند که در نهایت با تدبیر دولت این مشکل برطرف شد.

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای خطاب به دستگاه‌های مختلف بر تامین امنیت جامعه و ارتقای رضایتمندی عمومی جامعه تاکید و اعلام کرد: واحدهای کشیک قضایی در تعطیلات نوروزی بدون تعطیلی، نسبت به انجام وظایف اقدام کنند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به سیل و آبگرفتگی در 5 استان از امدادرسانی به بیش از 200 نفر خبر داد

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور گفت: دین مبین اسلام و مکتب تشیع، ما را به یکدیگر پیوند داده و روابط مردم را با هم مستحکم می‌کند. بر مسئولان فرهنگی و تربیتی است که این معارف را با زبان ساده و زبان روز در اختیار آحاد جامعه قرار دهند.

تهران - ایرنا - تازه‌ترین بررسی‌های زلزله‌شناسی در کشور نشان می‌دهد که 68 درصد شهرهای کشور در حریم یک تا 30 کیلومتری گسل‌ها قرار گرفته‌اند در حالی که تنها نقشه گسل‌های 6 کلانشهر نهایی و ابلاغ شده است.

تهران - ایرنا - معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با رایزنی‌های فشرده و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، احکام رتبه‌بندی برای 5306 نفر دیگر از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش دیروز (دوشنبه 28اسفندماه) صادر شد.