دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ‌سازی را موتور محرکه افزایش «مشارکت مردم» و سرمایه اجتماعی دانست و گفت: با ایجاد اعتماد و شفافیت از ظرفیت بزرگ مشارکت ایرانیان خارج کشور در «نظام سلامت» بهره ببریم.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بازرسی کل کشور از احیا و جلوگیری از تعطیلی 604 واحد تولیدی طی 11 ماهه سال گذشته با ورود این سازمان خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه شاهد 25 میلیون تردد در سطح کشور ثبت شده است، گفت: از 24 اسفند تا کنون بیش از 255 میلیون تردد در جاده‌های کشور انجام شده که نسبت به سال گذشته کاهش 5 درصدی داشته است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های توقیف شده پارکینگ‌های سراسر کشور در ماه‌های پایانی سال 1402 گفت: حدود 26 هزار رای در شعب مربوط به اصل 49 صادر و تکلیف ده‌ها هزار وسیله نقلیه مشخص شد؛ این در حالی است که ممکن است با هر یک از این آراء، صدها موتورسیکلت رفع توقیف شوند.

تهران - ایرنا - دبیر بخش عفاف و حجاب سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: این بخش سکوی پرش برند (نماد) های شناخته شده بوده و در حال حاضر زمان دیده شدن برندهای جدید است،

تهران - ایرنا - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به نقش و جایگاه محیط‌بانان در حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست و لزوم ایجاد آمادگی و قوای جسمانی، برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین المپیک ورزشی محیط‌بانان در سال جاری در حال انجام است.

تهران - ایرنا - رشد مستمر تعداد مراکز و اعتبارات تامین اجتماعی در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت و از سال 1400 تاکنون 33 مرکز درمانی جدید به ظرفیت مراکز درمانی ملکی این سازمان افزوده شد همچنین با راه‌اندازی صندوقی ویژه بیماری‌های صعب‌العلاج امکان ارائه حفاظت مالی جامع‌تر و کامل‌تر از این‌گونه بیماران و استفاده از ظرفیت‌های همکاری بین‌بخشی فراهم شد.

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 30 منطقه از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در سال 1402 ارتقاء یافته، اصلاح و بازنگری شدند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اطلاعاتی و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: مسیر آزادراه تهران و شمال و محور چالوس با بار ترافیکی سنگین مواجه است.

تهران - ایرنا - نتایج برخی از مطالعات حاکی از این است که با وجود مشکلات زیست محیطی فراوان در سطح کشور و جهان، هنوز هم بسیاری از افراد این تغییرات زیست محیطی و آب و هوایی را یک مفهوم انتزاعی و ساختگی و حتی بدتر از آن یک تئوری علمی بحث‌انگیز می‌دانند که باید رد شود.

تهران - ایرنا - سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای همه مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال‌های 1355 تا 1385 را برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود فرا خواند.

تهران - ایرنا - اجرای کامل قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده می‌تواند خانواده‌ها را به داشتن فرزند ترغیب کند و دلهره‌های ناشی از هزینه‌های فرزندآوری را کاهش دهد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این قانون تاکنون کمتر از 30 درصد اجرایی شده است، به نظر می‌رسد خلأ فرهنگ‌سازی و اقناع اجتماعی یکی از دلایل اجرای محدود قانون بوده است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در چهارم فروردین 1403 به موضوعاتی همچون آمار دهشتناک تصادفات نوروزی، 30 هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس115، کاهش 40 درصدی جرایم اسکیمر، شناخت خرس‌ها راه‌حل کارآمد در مقابل تغییر اقلیم، افزایش سفرهای برگشت مسافران نوروزی و انجام 1480 عملیات امدادی در 10 روز اول تعطیلات نوروز پرداخته است.

تهران - ایرنا - در راستای تغییر در نوع خدمات، تحول اداری و توسعه خدمات به صورت الکترونیک در دولت مردمی سیزدهم با بهره‌برداری از سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (سامانه هدا) فصل جدیدی از احراز هویت در کشور آغاز شد.

تهران - ایرنا - فرمانده قرارگاه نوروزی امین و جانشین پلیس امنیت اقتصادی فراجا، از ادامه اجرای طرح‌های سراسری پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی در تعطیلات نوروزی و کشف بیش از 10 هزار و 500 میلیارد ریال انواع جرایم اقتصادی و کالای قاچاق در 48 ساعت گذشته در کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 5700 دستگاه آمبولانس در نوروز فعال هستند و 2200 تیم دو نفره به‌عنوان بازرسان بهداشتی به اماکن مختلف از جمله مراکز توزیع و طبخ غذا و مواد غذایی نظارت می‌کنند.