دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از اهدای پنج هزار بسته معیشتی به مددجویان سیل‌زده در سیستان و بلوچستان خبر داد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با تاکید بر اینکه گزارش هیات حقیقت‌یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران فاقد وجاهت قانونی و حقوقی است، گفت: هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب حقایق را به شکل هدفمندی وارونه جلوه داده است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و هشدار سازمان هواشناسی ناشی از احتمال سیل در 8 استان، از آماده‌باش امدادگران خبر داد.

تهران - ایرنا - عید نوروز یعنی با دلی شاد لباسی نو بر تن کنیم و به یکدیگر لبخند هدیه دهیم تا همگی در کنار یکدیگر سال نو را به امید فردایی روشن آغاز نماییم، اما برای برخی این روزها این‌طور نیست، وقتی خانه از احتیاجات اول هم خالی باشد، دیگر مجالی برای شادی نمی‌ماند و تنها با کمک به نیازمندان است که می‌توانیم احساس زنده بودن را در خود بارور سازیم.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: به هیچ وجه نباید در پیشبرد امور مردم، به بهانه تعطیلات، تأخیر انداخت و کار مردم را به پایان تعطیلات موکول کرد.

تهران - ایرنا - رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در چهارمین روز از طرح سلامت نوروزی (27 اسفند 1402)، 2 هزار و 478 نفر افراد دارای علائم بیماری در مرزها غربالگری شدند.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در سال 1402 به شمار می‌رود؛ این اقدام کمک بزرگی برای کودکان بیمار است تا با دریافت خدمات رایگان بتوانند اقدامات درمانی خود را دنبال کنند.

تهران - ایرنا - اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری با صدور اطلاعیه‌ای از غیرفعال بودن سامانه ثبت‌نام و انصراف از قرارداد بیمه تکمیلی درمان خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان اورژانس کشور و مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی سال 1403 از برقراری بیش از 204 هزار تماس با اورژانس پیش بیمارستانی در طول اجرای طرح سلامت نوروزی تا روز گذشته خبر داد و گفت: همچنین در این مدت حدود 500 تن مواد غذایی فاسد، معدوم و یک هزار و 500 مورد پلمب نیز صورت گرفته است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره روزه‌داری افراد دارای چربی خون یا تری گلیسرید بالا، گفت: بیماران مبتلا به اختلال در سطح چربی‌های خون (افزایش کلسترول، LDL، تری گلیسرید) با داشتن یک الگوی غذایی مناسب در سحر، افطار و شام می‌توانند به بهبود بیماری خود کمک کنند.

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران از برخورد با 14 آژانس و درگاه اینترنتی فروش بلیت هواپیمایی به علت گرانفروشی خبر داد و گفت: سه درگاه فروش بلیت اینترنتی نیز به علت گرانفروشی مسدود شد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در چهارمین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی 1403، به هزار و 478 نفر از گردشگران و مسافران خدمات امدادی ارائه شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به صدور هشدار نارنجی و قرمز در 24 استان از مردم خواست از سفر غیرضروری پرهیز کنند.

تهران - ایرنا - تعطیلات نوروزی به دلیل افزایش چشمگیر سفرها، از اوقات پر تصادف در جاده‌های کشور محسوب می‌شود که برای جلوگیری از اتفاقات تلخ لازم است توصیه‌های پلیس و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت آموختن آموزه‌های قرآنی و عمل به این آموزه‌ها در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: جامعه امروز به آموزه‌های اخلاقی قرآن در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی، کاری و مدیریتی بسیار نیازمند است‌.

ساری - ایرنا - کودک هفت ساله‌ای که روز شنبه -26 اسفند - بر اثر مصرف داروی اشتباه دچار ایست قلبی شد و فاقد علائم حیاتی بود، با انجام اقدامات احیاءِ قلبی - ریوی پیشرفته شامل باز کردن راه تنفس از طریق لوله‌گذاری در نای، فشردن قفسه سینه و تزریق داروهای مورد نیاز توسط تیم پایگاه اورژانس ورسک شهرستان سوادکوه به زندگی بازگشت و به مرکز درمانی منتقل شد.