دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و هفتمین روز از اسفند به طرح نوروزی وزارت بهداشت، واریز مستمری 3 برابری بهزیستی برای سیل‌زدگان سیستان، آزادی 77 زندانی جرایم غیرعمد، صدور ابلاغ برای 850 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری، ساخت 220 مدرسه و 25 خانه بهداشت در مناطق محروم و توافق ایران و چین برای همکاری‌های محیط زیستی پرداخته است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اورژانس استان تهران از راه اندازی اورژانس دونده در مراکز متراکم از جمعیت تهران خبر داد و اعلام کرد: زمان رسیدن به بالین بیمار با موتورلانس به 10 دقیقه کاهش یافته است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور نظارت بر اجرای طرح سلامت نوروزی از پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای غرب تهران بازدید کرد.

تهران - ایرنا - مدیریت تغییرات آب‌وهوایی در جهان، کاهش سطح جنگل‌ها و گرمایش زمین کشورها را بر آن داشته تا با اجرای طرح‌های کلان کاشت درخت با این پدیده‌ها که ناشی از دخالت انسان در طبیعت است، مقابله کنند.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت بالغ بر 259 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی در سال جاری و تلاش این سازمان برای افزایش رقم تسهیلات و مجموع اعتبار تخصیص یافته برای این منظور در سال آینده خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون مبارزه با جرایم جنایی کشور گفت: با اقدامات موثر کارآگاهان خبره پلیس آگاهی 92 درصد از مجموع پرونده های جرایم جنایی در کشور کشف شده است.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فراجا از آمادگی این پلیس در تأمین نظم وامنیت شهروندان در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: به همین منظور قرارگاه نوروزی عمار در این نیرو تشکیل شده است.

تهران - ایرنا،- پلیس راهور فراجا به رانندگان هشدار داد که خلوتی معابر شهری در ایام تعطیلات عید نوروز می‌تواند باعث بروز حوادث شود.

تهران _ایرنا_ کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: مرکز نیکوکاری سمت خدا در سال 1402 بیش از 50 تن گوشت گرم بسته‌بندی شده میان خانواده‌های نیازمند در 12 استان کشور توزیع کرد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رشد تولید و افزایش بهره وری را راهبرد اصلی صندوق بازنشستگی کشوری در سال 1403 برشمرد.

تهران - ایرنا - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان در سن ازدواج از 16 میلیون نفر به 12 میلیون نفر کاهش یافته است و تعمیرات جمعیتی کشور مهم‌ترین علت این کاهش است.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع بیش از 300 دستگاه هایتک (با تکنولوژی بالا) با قیمت بیش از یک میلیون دلار در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - ایام نوروز و تعطیلات که با سفرهای جمعی و خالی شدن خانه‌ها همزمان می‌شود، فرصت را برای فعالیت سارقان منازل فراهم می‌سازد. برای جلوگیری از این موضوع، پلیس برای پیشگیری از سرقت یا کاهش این خسارت‌ها توصیه‌هایی دارد.

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران از استمرار خدمت‌رسانی به مراجعان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات سال جدید تعداد1659 نفراز قضات کشیک در واحدهای قضایی استان تهران مشغول خدمت‌رسانی به مراجعان خواهند بود.

تهران - ایرنا - رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: تعداد پرونده‌های درخواست گواهی انحصار وراثت حدود 500 هزار مورد در سال است و انتقال این فرآیند به ثبت احوال باعث تسهیل در کار مردم می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به توافق ایران و چین برای همکاری‌های محیط زیستی گفت: آماده استفاده از تجربیات مطلوب دولت چین در مورد استحصال آب و تغییرات اقلیم هستیم.