دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از آماده‌باش کارکنان پلیس فرودگاه و راه‌آهن کشور در ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور و مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی سال 1403 از آغاز طرح سلامت نوروزی از 24 اسفندماه در سراسر کشور خبر داد و گفت: اولین تذکر به یکی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل عدم آمادگی مطلوب برای خدمات سلامت نوروزی توسط دو تیم نظارتی سازمان اورژانس کشور داده شد.

تهران ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید و رگباری باران در 5 استان، از آماده باش هلال احمر خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: با توزیع بیش از 3 هزار بسته معیشتی و غذایی بین خانوارهای نیازمند در روزهای نخست ماه رمضان، پویش ملی «هلال رحمت» در آستانه حلول سال نو به صورت رسمی آغاز شد.

تهران - ایرنا - با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و سامانه تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور آمارهای مهاجرت داخلی پس از تلاش فراوان برای اولین بار در کشور به شیوه ثبتی مبنا توسط مرکز رصد جمعیت کشور در سازمان ثبت احوال تولید شده است.

تهران - ایرنا - حضور حاجی فیروزها در خیابان‌ها و کوچه‌ها با سیاهی صورت و سرخی لباس آمدن بهار را نوید می‌دهد و آنها که در فرهنگ عامیانه پیام‌آور نوروز و سال جدید هستند اما این سال‌ها بیشتر کسب درآمد و معیشت انگیزه اصلی آنها برای آمدن به خیابان است.

تهران _ایرنا_ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: باهدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران، 45 هزار بسته بهداشتی میان مددجویان حاشیه‌نشین توزیع می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با مدیرکل سازمان بین‌المللی کار با یادآوری نقش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از کشورهای موسس این سازمان، اقدام‌های ایران در حوزه حمایت و ارتقای حقوق کارگران و خانواده‌های آنان را تشریح کرد.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت های مردمی از کمک 8 میلیارد تومانی یکی از خیران تهرانی به مناسبت سال نو به ایتام و فرزندان محسنین خبر داد.

تهران - ایرنا - پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی نوروز 1403 از 24 اسفندماه جاری تا 15 فروردین ماه 1403 در جاده‌های کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ساخت خوابگاه برای بیش از یک هزار دختر دانشجو در غرب کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از 15 اسفند، گفت: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کمیته سلامت نوروزی بصورت 24 ساعته تشکیل شده و به تمامی بیمارستان، مراکز جامع خدمات شبانه‌روزی، مراکز هدایت عملیات بحران و اورژانس در ایام نوروز به شکل ویژه کار می‌کنند.

تهران - ایرنا - سرپرست توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت روزه‌داری صحیح در پاکسازی و سلامت بدن، به تدابیر طب ایرانی برای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مصرف مایعات سرد در ابتدای باز کردن روزه، می‌تواند موجب اختلال در قدرت هضم شده و در صورت تکرار موجب بیماری‌های گوارشی شود.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا به شهروندان هشدار داد: ارسال پیامک حاوی لینک جعلی «ثبت نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری» یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است.

تهران - ایرنا - سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در حوادث رانندگی ایام نوروز طی پنج سال اخیر (از 1398 تا 1402)، چهار هزار و 891 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که بیشترین آنها مربوط به نوروز 1402 با هزار و 217 نفر است.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی و نیاز مردم به دریافت خدمات در این ایام، ناظران این وزارتخانه به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه می‌کنند اگر بیمارستانی تخلف کرده باشد به شدت با آنها برخورد خواهد شد.