چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نوریِل روبینی، اقتصاددان که به دکتر دوم (Dr. Doom) نیز معروف است، گفت که یک «طوفان تمام‌عیار» در حال وقوع است و رکود، بحران بدهی و تورم خارج از کنترل، امسال به بازارها ضربه خواهند زد.

تهران - ایرنا - مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) گفت: مطابق اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بیش از هشت هزار و 700 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که فقط 450 مورد آنها (حدود پنج درصد) معدنی یا مرتبط با حوزه زنجیره معدن و صنایع معدنی هستند.

تهران - ایرنا - با وجود نوسانات مکرر نرخ ارز در کشور، کارشناسان اقتصادی به شناسایی ریشه های این نوسانات روی آورده اند. نابسامانی در مدیریت "درهم"، یکی از ریشه های این اتفاق شناسایی شده. اما چطور میتوان از این مشکل گذر کرد؟

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران (IPMI) گفت: بیش از 70 درصد کل کالای مورد نیاز فاز 14 پارس جنوبی از طریق تولید کنندگان داخلی تأمین شد که نسبت به سایر پالایشگاه های مشابه یک رکورد جدید در استفاده از توانمندی های داخلی را نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، 14 اسفندماه) با هفت‌هزار و 730 واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و 795‌هزار واحدی ایستاد.

کاشان - ایرنا - نماینده ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل گفت: دشمن با راه انداختن یک جنگ تمام عیار غذایی به دنبال فشار وارد کردن بر ملت ایران است و در این میدان نقش وزارت جهاد کشاورزی خطیر است.

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 2 هزار دستگاه ادوات کشاورزی با اعتبار 500 میلیارد ریال و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اختیار کشاورزان دیم‌کار قرار گرفت.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فراهم شدن زمینه حضور صنعتی سازان در نهضت ملی مسکن، گفت: صنعتی سازان را برای ساخت و پیشبرد هر چه بهتر نهضت ملی مسکن دعوت می کنیم.

تهران - ایرنا - رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بیش از هشت میلیون صورتحساب الکترونیکی تا 13 اسفندماه امسال توسط شرکت‌های معتمد و سامانه‌های دولتی و بیش از 27 میلیون صورتحساب الکترونیکی به صورت مستقیم در سامانه مودیان به ثبت رسیده است.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد اعلام کرد: سه دسته از عوامل بنیادی، انتظاری و فنی در بروز تلاطمات ارزی سال‌های گذشته موثر بوده و دولت برای غلبه بر هرکدام از عوامل اقداماتی را به انجام رسانده که جز با همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی به مرحله اجرا نمی‌رسید.

تهران - ایرنا - پیش‌ثبت نام بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران که از روز یکشنبه، 7 اسفند 1401 به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه ثبت نام در سایت نمایشگاه آغاز شده بود، با استقبال بالای متقاضیان روبه‌رو شده است.

چابهار - ایرنا - شهرستان دشتیاری با برخورداری از آب و هوای مساعد، 850 هکتار موزستان دارد که در هر هکتار بین 30 تا 70 تن محصول برداشت می‌شود و از این حیث ظرفیتی مهم برای ایجاد اشتغال و ارزآوری در استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید و ایجاد چهارهزار هکتار دیگر برای کشت این محصول برنامه‌ریزی شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی انجمن صنعت تایر از افزایش 20 درصدی قیمت تایر رادیال سواری به صورت مشروط خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی اعلام کرد: در هفته نخست اسفند ماه حدود 300 هزار کیلومتر از مساحت کشور پوشیده از برف بوده که این مقدار حدود 160 هزار کیلومتر بیشتر از میانگین بلندمدت در 16 سال اخیر است.

اردبیل - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: 13طرح آبخیزداری در شهرستان‌های اردبیل، گرمی، بیله سوار، نمین، نیر، سرعین، مشگین‌شهر و خلخال در هفته منابع طبیعی بهره‌برداری می‌شود.

تهران - ایرنا - درصد پرشدگی سدهای کشور که هفته گذشته 47 درصد بود که در هفته جاری و پایان روز گذشته (13 اسفند ماه) با یک درصد افزایش به 48 درصد رسید.