پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران فضا برای حضور بیشتر جوانان مساعد شده و دست عده‌ای که تاکنون در این مکان لنگر انداخته بودند، کوتاه شده است.

اراک - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: این نهاد حمایتی از ابتدای امسال تاکنون، هفت هزار و 500 شغل با صرف پنج هزار و 600 میلیون ریال اعتبار ایجاد کرد.

شهرری - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری از تخریب 55 فقره ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی حدود 8 هکتار از زمین‌های مرغوب کشاورزی در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - اوتمار ایسینگ، یکی از پیشگامان سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، در خصوص افزایش فشار تورم بر اقتصاد اروپا هشدار داد.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بر اساس تفاهم با کمیته امداد امام (ه) و سازمان بهزیستی، مددجویان در اولویت دریافت مسکن قرار دارند، از تحویل 25 هزار واحد مسکن مهر تا پایان اسفندماه سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روز دوشنبه هفته جاری (15 اسفندماه) مظنه‌گیری برای حراج اوراق مرابحه عام با مبلغ یک میلیون ریال برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (یکشنبه، 14 اسفند ماه) با یک میلیون و 150 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته 29 میلیون و 250 هزار تومان معامله شد.

تهران - ایرنا - قیمت هر اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به 43 هزار و 579 تومان و نرخ حواله دلار به 38 هزار و 910 تومان رسید.

تهران - ایرنا - وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه‌ای، فهرست اسامی 106 شرکت دولتی متخلف از اجرای آییننامه انتظام بخشی شرکت‌های دولتی و افشای صورت های مالی سال 1400 را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - هیئت کنفرانس کانادا (CBC) پیش‌بینی کرده است که به احتمال 94 درصد، کانادا در 12 ماه آینده وارد رکود می‌شود؛ زیرا منحنی بازده، معکوس باقی می‌ماند.

بجنورد - ایرنا - معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: پنج میلیون و 900 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت پاییزه گندم رفت که پیش بینی می‌شود، بیش از 13 میلیون تُن از این محصول استراتژیک برداشت شود.

تهران - ایرنا - بلیت قطارهای نوروزی مسیر تهران - مشهد و بالعکس از فردا (دوشنبه 15 اسفند) به صورت حضوری و آنلاین عرضه خواهد شد.

تهران - ایرنا - نگاهی گذرا به اقدامات ایمیدرو در سال های اخیر نشان می دهد که این سازمان جزو سازمان‌های پیشرو در امر جلوگیری از خام فروشی، ارز آوری، اشتغال زایی، زیر ساخت‌ها و حمایت از مجموعه های دانش‌بنیان بوده است، اما تخریب این سازمان توسعه‌ای به نفع کشور نخواهد بود.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد در آخرین آمار خود اعلام کرد 724 هزار و 761 درخواست مجوز از ابتدای امسال تا یازدهم اسفند ماه در درگاه ملی مجوزها ثبت و تعداد 257 هزار و 562 مجوز به صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری همایش بزرگ تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و قطر خبر داد.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم شورای اسلامی، افتتاح پالایشگاه فاز 14 میدان مشترک پارس جنوبی از سوی شرکت ملی نفت ایران را نماد توانایی و غرور ایرانی آن هم در شرایط تحریم و با وجود همه محدودیت‌ها خواند و گفت: افتتاح ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی نماد اعتماد به نخبگان است.