دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاملات گواهی سپرده بر مبنای شمش طلا در بورس کالا با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، شبکه بانکی و بازار سرمایه از امروز پنجشنبه - 18 اسفند - آغاز می‌شود که شرایط را برای سرمایه گذاری مردم تسهیل می کند.

تهران - ایرنا - معاون وزیر اقتصاد، حمایت هدفمند از تولید ملی، مقابله با مفاسد اقتصادی و توزیع عادلانه فرصت‌ها و ظرفیت فعالیت اقتصادی را سه محور فعالیت‌های این وزارتخانه در دولت سیزدهم برشمرد که شامل کاهش مالیات تولید، انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی و انتشار صورت‌های مالی و صدور آنلاین مجوزهای کسب و کار می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی از برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی و ضروری در ایام پایانی سال جاری و ماه مبارک رمضان از امروز تا 28 اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان گفت: تولید ناخالص داخلی استان امسال به یکهزار و 959 میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته 63 درصد افزایش داشته است.

تهران - ایرنا - رییس انجمن تامین کنندگان فرآورده‌های خام دامی با بیان اینکه قیمت گوشت نزولی می‌شود گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از ابتدای هفته آینده گوشت با کیفیت تازه از کشورهای رومانی و استرالیا در حجم مطلوب وارد کشور می‌شود.

کرج - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اکنون تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی مهر در کشور نیمه تمام مانده است، اعلام کرد: مصمم به تکمیل و واگذاری تمام این واحدها تا پایان سال 1402 به مردم هستیم.

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با رویکرد مالیات ستانی عادلانه، شفافیت حداکثری را ایجاد می‌کند.

شهرکرد - ایرنا - وجیه‌الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدور در جریان سفر به چهارمحال و بختیاری از بومی‌سازی 26 هزار قطعه صنعت فولاد توسط متخصصان ایرانی خبر داد.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح فروش یکپارچه خودرو با کمترین اشتباه، راهکار مناسبی برای کنترل بازار این محصول است.

بندرعباس - ایرنا - رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تاکنون اطلاعات هویتی مالکان 140 هزار خانه لوکس مشمول مالیات در کشور شناسایی که روند وصول مالیات از آنان آغاز شده است.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه، از افزایش 3/16 درصدی تولید این شرکت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خبر داد و گفت: این شرکت توانسته بیش از 41 هزار و 110 دستگاه خودروی پارس تولید کند در حالی که تولید سال گذشته این شرکت 35 هزار و 348 دستگاه خودرو بود.

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی خزر و نیمه غربی کشور و بارش برف در ارتفاعات مناطق سردسیر خبر داد.

اسلامشهر - ایرنا - سوم آذر امسال رئیس جمهور در سفرش به اسلامشهر مهلتی 2 ماهه برای افتتاح نخستین بندر خشک کشور تعیین کرد که این مهم 15 اسفند با حضور وزیر راه و شهرسازی محقق و فعالیت این بندر به صورت رسمی آغاز شد.

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: ارایه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی تکلیف ستاد خدمات سفر و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان است.

سنندج - ایرنا - شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها بستری برای ساماندهی تولید محصولات باغی و تسهیل صادرات آنها است که باغداران کردستانی هم در انتظار اجرایی شدن آن هستند.

شیراز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: محور ترانزیتی فیروزآباد - جم که به منظور اجرای عملیات اجرایی تثبیت، روکش آسفالت و لکه گیری از ابتدای بهمن‌ماه 1401 مسدود شده بود، صبح پنج شنبه هجدهم اسفندماه جاری بازگشایی شد.