پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پریا میسرا (Priya Misra)، استراتژیست مؤسسه تی‌دی‌سکیوریتیز، گفت: فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) اکنون چاره‌ای ندارد جز اینکه آمریکا را به سمت رکود سوق دهد تا تورم را کاهش دهد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان شیلات ایران از انجام برنامه‌ریزی جهت تولید سالانه 160 تن میگو، 500 هزار تُن انواع آبزیان از طریق پرورش در دریا و صید سالانه 850 هزار تُن طی برنامه هفتم توسعه خبر داد.

تهران - ایرنا - قیمت دلار امروز (یکشنبه) در بازار غیررسمی ارز با کاهش حدود 2 هزار تومانی به کانال 51 هزار تومانی رسید و بدین ترتیب کمتر از دو هفته پس از اقدام بانک مرکزی در رونمایی از مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ ارز در این بازار مجموعا حدود 9 هزار تومان کاهش یافت.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به عرضه 115 میلیون دلار ارز در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران توسط پتروشیمی‌ها، گفت: عرضه محصولات پتروشیمی در بورس، با قیمت پایه ارز 28 هزار و 500 تومانی انجام خواهد شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از همراهی و حمایت کمیسیون در صورت وجود خلأ قانونی برای کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تولید سالانه یک میلیون هکتار اراضی بیابانی در کشور خبر داد و گفت: 90 میلیون هکتار عرصه نیازمند عملیات آبخیزداری است.

بندرعباس - ایرنا - همزمان با سراسر کشور و با دستور ویدئوکنفرانسی آیت الله رئیسی رییس جمهور، 380 واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان تحویل شد.

تهران - ایرنا - وضعیت بارندگی‌ها در استان‌های کشور نشان از آن دارد که 21 استان با کاهش بارش همراه بودند و 10 استان هم رشد بارش داشتند که استان اصفهان با 66 درصد رشد بارش نسبت به پارسال روبه‌رو شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فروش لاستیک سواری به قیمت مصوب از روز دوشنبه (15 اسفندماه) از طریق سکوهای معرفی شده انجام می شود.

تهران - ایرنا - رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری آکادمی مشترک با مرکز بین‌المللی تجارت (ITC) خبر داد.

تهران - ایرنا - قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: با وجود رشد هشت درصدی تجارت ایران و قاره آفریقا در 11ماهه امسال، تجارت ما با اعضای اکواس کاهش داشته که با حضور سران و وزرای این 15 کشور در ایران و اراده سیاسی طرفین می‌توان شاهد جهش تجاری با این کشورها در غرب آفریقا بود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: تفاوت در نوع تعهدات، تضمین تحویل دارایی پایه (نفت و میعانات)، حضور خریداران بالقوه و فعالان حوزه نفت و سرمایه‌گذاران بازارهای مالی و نبود سود تضمینی از تفاوت‌های معاملات گواهی سپرده نفت خام با طرح گشایش اقتصادی دولت دوازدهم است.

کرج - ایرنا - رییس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه در استان البرز 233 پلاک باقیمانده در تعیین رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات باقی مانده است، گفت: پرونده رفع تداخلات اراضی در این استان برای همیشه هرچه زودتر بسته شود.

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اثرگذاری حوزه معادن در تقویت اقتصاد ملی اشاره کرد و گفت: اکتشافات جدید در کشور می‌تواند علاوه بر اشتغال‌آفرینی برای جوانان به رونق تولید و صادرات نیز منجر شود.

تهران - ایرنا - کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید ارقام لایحه را به صورتی تغییر دهند که در بخش برنامه‌ای و درآمدی بار اضافی بر دوش دولت گذاشته نشود، گفت: به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس اجازه مخالفت برای کاهش تغییرات را در لایحه بودجه نمی‌دهند؛ چالشی که در این دوره افزایش داشته است.

تهران - ایرنا - سرپرست مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: درخواست‌هایی در خصوص تاسیس صندوق در صنعت فلزات وجود دارد و به‌زودی موافقت اصولی چندین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در صنعت مذکور را صادر خواهیم کرد.