دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - راه روستایی یکی از مهمترین خدمات زیربنایی به شمار می رود که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه و پیشرفت مناطق روستایی دارد و حال روستاییان کردستانی برای هموار شدن راه های خود نیازمند نگاه ویژه مسئولان هستند.

شهرری - ایرنا - معاون مهندسی نیروگاه برق ری اعلام کرد: کارت‌های الکترونیکی توربین‌های گازی به دست متخصصان توانمند این نیروگاه ساخته و بومی‌سازی شد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا پایان سال یک سامانه بارشی دیگر وارد کشور می‌شود، گفت: همچنین به دلیل عبور امواج مختلف، در هفته نخست فروردین بارش‌های متناوب اما خفیف را در اکثر نقاط کشور خواهیم داشت.

اراک - ایرنا - رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: 11 واحد صنفی در راستای اجرای طرح تشدید بازرسی بهداشت محیط، در سطح این شهرستان مهر و موم شد.

بندرعباس - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: این استان با توجه به فعالیت صنایع بزرگ و همچنین برنامه‌های درحال اجرای ایجاد چنین صنایعی در شرق و غرب خود نیازمند تشکیل صنایع کوچک و متوسط پایین دستی بوده و یا باید شاهد مهاجرت این صنایع از سایر استان‌ها به هرمزگان باشد.

زنجان - ایرنا - پروژه مهم شهری زنجان پس از حدود 25 سال در سفر وزیر کشور به زنجان به بهره برداری رسید که موجی از امید و نشاط را میان مردم ایجاد کرد و حرکتی رو به جلو در توسعه شهر زنجان شد.

سنندج - ایرنا - آمار تصادفات جاده‌ای در کردستان بالا است و بیشترین تعداد تصادف‌ها هم مربوط به محورهای 2 طرفه (چهار خطه) از جمله جاده سنندج - همدان بوده، موضوعی که نگران کننده است.

اراک - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: یک‌هزار و 42 واحد مسکونی برای خانواده‌های اراکی زیرپوشش این نهاد حمایتی، در شهر جدید مهاجران ایجاد می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تصمیمات این سازمان برای بازگشت اعتماد به بازار سهام در سال 1401 گفت: مساله حمایت از حقوق سهامداران، مهم‌ترین موضوعی بود که در سال جاری در دولت و سازمان بورس به آن پرداخته شد و این موضوع در بخش‌های مختلف مورد پیگیری قرار گرفت.

تهران - ایرنا - مدیرعامل گروه صنعتی مپنا با بیان اینکه بهره‌وری در تولید و مصرف آب نیازمند بازتعریف بر اساس وضعیت‌های جدید است، گفت: اصلاح اقتصاد معیوب فعلی آب با طرح‌های مردم محور می‌تواند کمک بسیار خوبی به بهینه سازی مصرف داشته باشد.

تهران - ایرنا - سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای از بارش برف و باران در جاده‌های چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در روز پنجشنبه خبر داد.

تهران - ایرنا - در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران، برخی نامزدهای این دوره با نقد عملکرد دوره‌های گذشته اتاق بازرگانی تهران، به تشریح برنامه‌های خود برای ارتقای پارلمان بخش خصوصی پرداختند.

کرج - ایرنا - رییس پلیس راه البرز از بارش برف در جاده کرج - چالوس خبرداد و از رانندگان خواست با احتیاط رانندگی کنند.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: با هدف ارتقای خدمت رسانی به مسافران هوایی، ستاد تسهیل سفرهای هوایی نوروز 1402 برای نخستین بار در سازمان هواپیمایی کشوری از هفته آینده تشکیل می‌شود.

تهران - ایرنا - 3 هزار و 328 واحد مسکونی در شهرهای جدید به همراه 5 پروژه روبنایی و زیربنایی به ارزش یکهزار و 50 میلیارد ریال با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی فردا - پنجشنبه - هجدهم اسفندماه افتتاح می‌شود.

تهران - ایرنا - حجم مخازن سدهای تهران نسبت به پارسال 98 میلیون متر مکعب کسری دارند که این کسری و کاهش 22 درصدی بارش‌ها در تهران نسبت به سال گذشته ضرورت توجه جدی‌تر به مصرف آب را دوچندان کرده و این هشدار را می‌دهد که هنگام مصرف، آب را بدون ملاحظه مصرف نکنیم.