دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

آبادان - ایرنا - طرح آبرسانی به34 روستای دهستان جفال شهرستان شادگان با اعتبار یکهزار و 500 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

اصفهان - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: 342 هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و بافت فرسوده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت است.

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه کیفیت ساخت منازل مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن بسیار حائز اهمیت است، گفت: فرمانداران باید برای فعال سازی تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت و صنایع در استان اقدام کنند.

بجنورد - ایرنا - معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ظرفیت تولید نهال در سطح نهالستان‌های کشور در چند سال اخیر به یک پنجم کاهش یافته است.

بندرعباس - ایرنا - وزیر امور اقتصاد و دارایی بازگشت بخشی از درآمد مازاد استان‌ها به آن‌ها را مطالبه‌ای درست دانست و گفت: آماده‌ایم این موضوع را با همراهی نمایندگان مجلس بررسی کنیم.

کرج - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاستی و نواقص زیر ساختی شهر جدید مهستان استان البرز اعلام کرد: تا رفع تمام مشکلات و کاستی های زیر ساختی، کنار ساکنان این شهر خواهیم بود.

تهران - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه در هشت سال گذشته جایگاه اتاق بازرگانی در کشور نزول پیدا کرده است، گفت: اتاق ایران باید بتواند به‌عنوان یک پایگاه مردمی، حرف بخش خصوصی را بزند و اعتماد حاکمیت را جلب کند که اگر موضوع را می‌گوید اطمینان بر این باشد که در راستای ساماندهی مسائل کشور است.

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: این استان طبق آخرین ارزیابی‌ها، رتبه نخست احیا و راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، رتبه نخست در پایش فضای کسب و کار و رتبه سوم در شاخص‌های مختلف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به خود اختصاص داده است.

تهران - ایرنا - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: اقتصاد ایران پس از تحمل مشکلات متعدد متاثر از تحریم و شیوع ویروس کرونا و همچنین شوکی که جراحی اقتصادی به آن وارد کرده بود، آماده پوست‌اندازی و قرار گرفتن در مسیر توسعه است.

بجنورد - ایرنا - معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ایران جزو 10 کشور اول تولید کربن و رتبه 42 ترسیب کربن جهان را به خود اختصاص داده است.

سنندج - ایرنا - نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا با حضور 6 استان کشور از امروز پنجشنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان در سنندج برپا شد.

مشهد - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای امسال بیش از 100 سایت جدید در مشهد نصب و راه اندازی شده است همچنین اقدامات ویژه ای در داخل و اطراف حرم مطهر رضوی انجام شده تا امکان برقراری ارتباط با کیفیت تلفن همراه برای زائران و مجاوران فراهم شود.

مشهد - ایرنا - عیسی زارع پور به همراه استاندار خراسان رضوی و برخی از مسوولان استانی از چند طرح مخابراتی در حال ساخت بازدید کرد.

تهران - ایرنا - کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش باران در محورهای هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت خبر داد و گفت: محور چالوس علاوه بر بارش باران با بارش برف نیز همراه است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان شیلات ایران از همکاری‌های دوجانبه شیلاتی برای تجارت آبزیان بین ایران و موریس و آمادگی کشورمان برای حضور شناورهای ایرانی در این کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات شیلاتی به منظور تامین نیاز شب عید مردم از امروز پنجشنبه - 18 اسفندماه - در پنج نقطه از تهران آغاز به کار کرد و به مدت 10 روز برپاست.