جمعه 31 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و سرمایه گذاری شرکت توسعه معادن و فلزات به زودی افتتاح می شود.

تهران - ایرنا - تحولات کنونی منطقه در آسیای مرکزی، قفقاز و خاورمیانه باعث افزایش عملکرد و کنشگری ایران شده و این موضوع روسیه را ملزم به افزایش همکاری با ایران کرده است و ایران باید از فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را در راستای تامین منافع خود و تهدید مواضع غرب به کار ببرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی درباره لزوم رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده به دنبال بسته شدن تعدادی از فرودگاه ها خبر داد.

تهران - ایرنا - هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: با توجه به آغاز عملیات حج تمتع سال 1403 در روزهای پایانی اردیبهشت ماه، هما ناوگان پروازی خود را به این منظور آماده می‌کند.

تهران - ایرنا - رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از ثبات نسبی قیمت میوه و صیفی در هفته پایانی فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: قیمت محصولاتی همچون موز و آناناس وارداتی افزایشی نسبت به اسفندماه سال گذشته نداشته است.

شاهرود - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: 970 واحد مسکونی در دور دوم سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان در شاهرود تحویل متقاضیان می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم بافت فرسوده شهری در ساخت و ساز شهری به 21.8 درصد رسید، گفت: نوسازی بیش از 260 هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است.

تهران - ایرنا - مشاور مدیرعامل در امور همکاری‌های بین‌المللی شرکت بازآفرینی شهری ایران از تدوین چارچوب برنامه همکاری میان شرکت بازآفرینی شهری ایران و برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) تحت عنوان «بازآفرینی شهری پایدار در جمهوری اسلامی ایران» خبر داد.

تهران - ایرنا - مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش 63 هزار هکتاری سطح زیرکشت گیاهان دارویی در راستای اجرای «طرح جهش تولید با مشارکت مردم» در سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - سخنگوی طرح‌های بین المللی آب گفت: ایران ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی به میزان 3.5 میلیارد دلار در سال را دارد.

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه اقتصاد معادن، زمینه تثبیت استقلال اقتصادی کشور را فراهم می‌کند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: تجارت الکترونیکی یکی از گروه‌های اقتصادی است که در 2 سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده و این نویددهنده آن است که می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی در عرصه ارائه خدمات بهتر به مردم بهره‌برداری کنیم.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت که در یک سال گذشته، بهسازی و روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و درزگیری در 22 هزار و 12 کیلومتر از راه‌های شریانی انجام شد.

بجنورد - ایرنا - زخم کاری رانش زمین بر محور بزرگراهی بجنورد - آشخانه که سال 99 در محدوده روستای خندقلو حادث شد هر از چندگاهی سر باز می‌کند و این بار صدای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را درآورده و پیگیر موضوع شده است.

تهران - ایرنا - مطابق آمارها، راه‌آهن در جابه‌جایی مسافران حومه‌ای 48 درصد و در جابه‌جایی بین‌شهری مسافران 43 درصد رشد داشته است.

تهران - ایرنا - روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وجود هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی را تکذیب و اعلام کرد در حال حاضر فرودگاه‌ها هیچ محدودیت پروازی ندارند.