جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: سطح مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان در سال 2022 نسبت به سال قبل، رشد 300 درصدی داشته است.

تهران - ایرنا - پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان به ریاست وزیر نیرو و وزیر انرژی و ذخایر آبی جمهوری تاجیکستان آغاز به‌کار کرد.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی علاوه بر اعلام بارش برف و باران برای امروز (دوشنبه) در 14 استان، نسبت به سیلابی شدن بارش‌ها در 6 استان در روزهای آینده هشدار نارنجی صادر کرد.

تهران - ایرنا - مرکز مدیریت راه‌های کشور وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به تهران را سنگین گزارش کرد و از بارش برف و باران در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - آمارها حاکی‌است مجموع فروش هشت ماهه شرکت‌های بورسی فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی 429 هزار میلیارد تومان بوده که افزایش 13 درصدی نشان می‌دهد.

کرمان - ایرنا - سیل سهمگین تابستان امسال و خسارت‌های قابل توجه آن در رفسنجان همان زمان، فضای رسانه‌ای و مدیریتی استان و شهرستان را آنقدر تحت تاثیر قرار داده و قرار بود مقصران احتمالی اینهمه خسارت و وضعیت ترک‌فعل‌ها نیز مشخص و اعلام شود.

سمنان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشاورزی قراردادی در قالب کشت گندم در وسعت 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان برنامه‌ریزی و ابلاغ شد.

تهران - ایرنا - بر اساس گزارش جدید مرکز آمار، تورم تولیدکننده به عنوان شاخصی پیش نگر از تورم مصرف کننده، مسیر نزولی خود را در تابستان سال جاری ادامه داد. کاهش بیش از 25 واحد درصدی تورم سالانه تولیدکننده طی یک سال منتهی به پایان تابستان 1401 از مسیر درست دولت سیزدهم در مبارزه با تورم حکایت می‌کند.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه بر حفظ و گسترش صادرات تولیدات استان در بازار عراق تاکید کرد و گفت: خانه صنعت و معدن کرمانشاه در راستای توسعه بازار صادرات تولیدات استان باید نقش پویا و فعال‌تری ایفا کند و نظارت بر کیفیت محصولات را ارتقا ببخشد.

رشت - ایرنا - رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور با اشاره به اجرای چهار پروژه پرورش نیمه طبیعی ماهی سفید در گیلان افزود: این پروژه‌ها شامل پرورش ماهی سفید در استخرهای خاکی با آب شیرین، با آب دریا در استخرهای بتنی کنار ساحل و پرورش با قفس های مستقر در دریا و نیز دستیابی به غذای این ماهی است.

تهران - ایرنا - سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه یکی از اصلاحات مورد نیاز بودجه ایجاد شفافیت و البته پاسخگویی و قدرت نظارت است، اعلام کرد: محور تدوین بودجه 1402، تدوین الگوی بودجه‌ریزی اقتصادی و مبتنی بر برنامه و رشد اقتصادی و حرکت از پروژه محوری به سمت برنامه محوری است.

تهران - ایرنا - وزیر نفت با توجه به نگرانی از پیامدهای احتمالی شیوع کرونا در برخی مناطق به‌ویژه چین برای رشد اقتصادی جهان و آسیب‌های احتمالی برای تقاضا گفت: نگرانی‌هایی درباره احتمال مازاد عرضه نفت در ماه‌های پیش‌رو وجود دارد.

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی فردی جوان، برنامه‌ریز و دارای نگاه راهبردی است.

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه را مدیر اجرایی شایسته با سوابق مدیریتی موفق ارزیابی کرد.

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: مردم باید اشتغال ایجاد شده را به صورت واقعی حس کنند و وظیفه مدیران مرتبط با این حوزه، شفاف‌سازی کامل و راستی‌آزمایی است.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه مهلت ساماندهی 54 قلم لوازم یدکی فاقد شناسه کالا تا پایان سال تمدید شد، گفت: از ابتدای سال 1402 تمامی لوازم یدکی مشمول طرح در سطح عرضه باید دارای کد رهگیری باشند.