پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروز (چهارشنبه‌، نهم آذرماه) با بهای 33 هزار و 608 تومان کار خود را آغاز کرد.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو دقایقی پیش با استقبال مقام‌های ترکمنی وارد فرودگاه «عشق‌آباد»، پایتخت کشور ترکمنستان شد.

مشهد - ایرنا - معاون توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق در 6 ماهه نخست امسال، معادل تسهیلات پرداخت شده در یک سال گذشته یعنی حدود پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که این رقم تا کنون بی‌سابقه بوده است.

سنندج - ایرنا - مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه مزارع زعفران جزو برنامه‌های اولویت‌دار در حوزه گیاهان دارویی استان است.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن خودروسازان گفت: عرضه خودرو در بورس کالا زمینه خروج خودروسازان از زیان را فراهم می‌کند و قیمت‌های کاذب در بازار نیز تعدیل خواهد شد که برای سراعت بخشیدن به این مهم نیاز است برای ورود خودروهای پُرتیراژ به بورس برنامه‌ریزی شود.

تهران - ایرنا - در راستای ایجاد هماهنگی میان سیاست‌های مالیاتی و رفاهی، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و سازمان امور مالیاتی امضا شد.

تهران - ایرنا - بانک‌ها و موسسات اعتباری تا شهریور ماه امسال 4034 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کردند که نسبت به اسفندماه سال گذشته 13.9 درصد رشد داشت.

تهران - ایرنا - یک استاد دانشگاه به اشاره انتقادات به آبگیری سد چمشیر گفت: یک شرکت نفتی به فعالان محیط زیستی اطلاعات غلط ارائه کرده و التهاب روزهای اخیر راجع به این سد را به افکار عمومی انتقال داده و از این طریق می‌خواهد، احیای حیات پایین‌دست رودخانه زهره به وسیله آبگیری این سد را قربانی سودآوری خود کند.

تهران - ایرنا - آیین رسمی مبادله قرارداد بزرگ‌ترین مزایده تاریخ خصوصی سازی کشور که مربوط به واگذاری بلوک 12 درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، عصر امروز (سه‌شنبه) در سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

تهران - ایرنا - عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر سنندج با ظرفیت تأمین آب به میزان 57 میلیون مترمکعب در سال با بهره‌گیری از توان و تخصص نیروهای متخصص و کارشناس داخلی در مدت دو سال پایان یافت.

تهران - ایرنا - رییس سازمان خصوصی سازی از تصیمیم گیری در مورد واگذاری سهام مدیریتی باشگاه استقلال و پرسپولیس در جلسه آینده هیات واگذاری خبر داد و گفت: توافق شده تا خودروهای پرتیراژ به فهرست عرضه خودروها به بورس کالا اضافه شود و تا پایان سال شاهد حذف قیمت‌گذاری دستوری در محصولات ایران خودرو و سایپا باشیم.

تهران - ایرنا - یکی از طرح‌های بزرگ و البته پرزحمت وزارت نیرو در خصوص آبرسانی به شهرهای کشور که از قضا در بازه زمانی کوتاهی با موفقیت هرچه تمام‌تر به نتیجه رسیده است پروژه آبرسانی به شهر سنندج است که همین روزها قرار است توسط مقام‌های ارشد دولت به بهره‌برداری برسد.

تهران - ایرنا - پاشنه آشیل واگذاری‌هایی که در گذشته با بحران مواجه شدند، فقدان اهلیت خریدار بود، اما بزرگ‌ترین واگذاری تاریخ خصوصی سازی کشور یعنی مزایده تاریخی بلوک 12 درصدی هلدینگ خلیج فارس با اهلیت سنجی، مبتنی بر رقابت و 32 درصد بالاتر از قیمت پایه صورت گرفته است.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد اعلام کرد: اجرای طرحی مانند کالابرگ که با معیشت مردم در ارتباط است، نیازمند ایجاد بستر و شرایط کامل و کافی برای اجراست تا به مانند طرحی، چون ارز ترجیحی و برخی طرح‌ها در گذشته، کشور و مردم را با مشکلات متعدد دچار نسازد.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد اعلام کرد: ثبت سفارش و واردات لوازم خانگی از سال 97ممنوع شده و این ممنوعیت اجرا می‌شود.

تهران - ایرنا - نخستین گروه نخبگانی که قرار بود در دستگاه‌های اجرایی به‌کار گرفته شوند، روز یکشنبه، 6 آذرماه در سازمان اداری و استخدامی کشور وارد دوره آموزش و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دولت شدند.