جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: پنج هزار و 730 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های فیبرنوری با هدف افزایش کیفیت سرویس‌های مخابراتی استان، سرمایه گذاری شد.

تهران - ایرنا - این روزها قیمت‌ها در بازار خودرو ترمز بریده و روند صعودی در پیش گرفته است، در حالی که بازار در رکود عمیقی فرورفته و خبری از خرید و فروش نیست و خریداران از خرید دست کشیده‌اند.

تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت مس ایران باید با آینده نگری، جایگاه تاثیرگذار خود در زنجیره جهانی مس را تعیین کرده، بخشی از این بازار را در اختیار گیرد و تعیین‌کننده باشد.

تهران - ایرنا - رییس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور نسبت به کم‌مصرفی کود و فقر خاک‌های کشاورزی به لحاظ مواد مغذی هشدار داد و گفت: کود مورد نیاز اراضی کشاورزی سالانه حدود 5 میلیون تن است که نزدیک به 4.5 میلیون تن آن را کودهای نیتروژنی، پتاسه و فسفاته تشکیل می‌دهد.

سنندج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه 11 کارگروه در راستای 12 موضوع کلیدی تایید شده برنامه هفتم ویژه در استان تشکیل می شود گفت: دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند در ارتباط با موضوعات کلیدی استان که در برنامه درج نشده است پیشنهادات خود را ارائه دهند.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: تاجیکستان پروژه‌های مهمی در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی دارد که تلاش می‌کنیم از توان شرکت‌های ایرانی در احداث این نیروگاه‌ها استفاده شود.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد اعلام کرد: دولت هیچگاه مشکلات معیشتی مردم و فشار اقتصادی ناشی از تورم بر خانوارها را انکار نکرده و به همین دلیل تمام تلاش خود را در بیش از یک سال گذشته معطوف به مهار عوامل ایجاد تورم و تحول در رویه‌هایی کرده که بیشترین زیان را به اقتصاد در گذشته وارد کرده است.

تهران - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کسب آموزش‌های مهارتی توسط سه هزار و 518 نفر از معلولان در هشت ماه نخست سال جاری خبر داد و کسب آموزش‌های مهارتی را اثبات شعار «معلولیت، محدودیت نیست» برشمرد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به شتاب بخشی به روند تکمیل طرح‌های مهم و راهبردی به ویژه توسعه میادین مشترک، تاکید کرد: این روزها و در آستانه ورود به زمستان، حداکثر حجم عملیات در میدان مشترک پارس جنوبی برای تولید گاز در حال اجرا است.

تهران - ایرنا - طبق آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، در ایران بیش از 2 برابر متوسط جهانی برای تولید کالا و خدمات انرژی مصرف می‌شود؛ هزینه بسیار پایین انرژی در کشور و نبود صرفه اقتصادی برای بهینه‌سازی مصرف، از جمله عواملی هستند که موجب وابستگی صنایع به رانتِ انرژی ارزان شده است.

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: واحدهای صنفی و کسب و کارهای آسیب دیده استان کردستان در جریان اغتشاشات اخیر، مشمول بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی مالیاتی شدند.

تهران - ایرنا - مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه 748 هزار و 488 دستگاه خودرو در کشور تولید شده که در هم‌سنجی با پارسال رشد 14.8 درصدی نشان می‌دهد.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت قند بیستون با اشاره به اینکه ظرفیت تولید روزانه در این کارخانه اکنون حدود 2 هزار و 200 تن است، گفت: باتوجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود این شرکت و همچنین بخش کشاوزی استان، برای افزایش این میزان به چهار هزار تن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

تهران - ایرنا - مدیر منطقه عملیاتی قشم شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با باز کردن سه‌حلقه چاه علاوه بر چاه‌های قبلی در میدان گازی «گورزین» قشم، پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 30 تا 35 میلیون فوت مکعب گاز بر تولید این منطقه افزوده شود و تولید میعانات گازی نیز حدود 100 بشکه در روز افزایش یابد.

تهران - ایرنا - معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروز (دوشنبه‌، 14 آذرماه) با بهای 34 هزار و 600 تومان کار خود را آغاز کرد.

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: پروژه‌های بزرگ عمرانی استان با وجود کمبود منابع مالی و اعتباری تعطیل نشده و در حال اجرا است.