جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سران روسیه، قزاقستان و ازبکستان به تازگی تصمیم گرفته اند یک اتحادیه گازی بین این سه کشور تشکیل دهند. طرح تشکیل این اتحادیه از ولادیمیر پوتین رئیسی جمهوری روسیه ارائه شده است.

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه بخش کشاورزی با نگاه تخصصی و ترسیم استعدادهای مناطق مختلف کشور محقق می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار گفت: قیمت هر شانه 30تایی (دو کیلوگرمی) تخم‌مرغ بیشتر از 90 هزار تومان گران فروشی و اجحاف در حق مصرف‌کنندگان است.

ساری - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری در بازدید از بافت های فرسوده مازندران بر احیای این بافت ها تاکید کرد و گفت: مرمت و واگذاری خانه های تاریخی باید در اولویت برنامه ها و توجه همه مدیران مرتبط باشد.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه) با سه هزار و 167 واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و 417 هزار واحدی ایستاد.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی نیازمند سرعت بخشیدن تحویل حجمی آب است، اما وزارت نیرو تاکنون 15 درصد آب کشاورزی را به صورت حجمی تحویل داده که آن نیز دارای مسائل و مشکلات فنی است که باید بازبینی شود.

قزوین - ایرنا - 9 طرح حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامل 2 مجتمع خدماتی رفاهی و 16 کیلومتر بهسازی راه روز چهارشنبه در مراسمی با حضور داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان قزوین بهره برداری شد.

شیراز - ایرنا - رییس ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گفت: هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی 35 هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی کشور در سال جاری پرداخت شده است.

مراغه - ایرنا - سرپرست موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با بیان اینکه طرح «جهش تولید در دیمزارهای کشور» در سال دوم اجرا قرار دارد، بیان کرد: این طرح طی سال زراعی 1402-1401 در سطح 4.2 میلیون هکتار اجرا می‌شود که در مقایسه با سال زراعی قبل حدود 60 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بوشهر - ایرنا - قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت مجلس از بازار سرمایه، گفت: اقدام خوب و شایسته‌ای در راستای عرضه خودرو در بورس کالا فراهم شده است، ولی باید با حمایت همه دستگاه‌ها با سازمان بورس این مهم به نتیجه برسد.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی اعلام کرد: این بانک بارها درباره تغییرات متغیرهای پولی و نحوه مواجهه و مقایسه این نوع از متغیرها را بیان و بر لزوم پرهیز از مقایسه‌های دوره‌ای سطح متغیرهای اسمی نظیر نقدینگی و پایه پولی تأکید کرده است.

تهران - ایرنا - معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌های کشور، گفت: اخذ گواهینامه بین‌المللی برای چند فرودگاه در حال انجام است و سایر فرودگاه‌های کشور تا تابستان 1403 مهلت دارند تا این گواهینامه را اخذ کنند.

قزوین - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار در راستای رفاه حال زائران و مردم، صرف ایجاد زیرساخت و تقویت مسیرهای مربوط به اربعین در داخل کشور شد.

سنندج - ایرنا - مدیر شعب پست بانک کردستان گفت: 630 میلیارد ریال وام اشتغالزایی در سال جاری به متقاضیان روستایی نقاط محروم استان از محل اعتبارات این بانک پرداخت شد.

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی در حکمی سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی را منصوب کرد.