جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به برنامه احداث ترمینال یک‌صد هزار مترمربعی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد که در شأن مردم باشد، گفت: این پروژه در دو فاز اجرا خواهد شد.

قصرشیرین - ایرنا - رییس تامین اجتماعی سرپل ذهاب گفت: درمانگاه تامین اجتماعی برای خدمت رسانی به بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان و بازنشستگان در این شهرستان آماده افتتاح است.

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از برنامه‌ریزی برای ساخت 3 هزار واحد مسکونی ویژه اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد این استان از مهر امسال تا مهر سال آینده خبر داد و گفت: منابع تسهیلاتی ارزان قیمت 2 میلیارد ریالی و اعتبارات بلاعوض 600 تا یک میلیارد ریالی برای هر واحد پیش‌بینی شده است.

تهران - ایرنا - چگونگی دمای هوا اثر مستقیم بر وضعیت منابع آبی کشورمان دارد و هر درجه افزایش دما داشته باشیم، علاوه بر افزایش میزان مصرف، میزان تبخیر آب از حوضه‌های آبریز را بیشتر می‌کند که پیش‌بینی‌های سازمان‌های معتبر جهانی نشان می‌دهد دمای هوا در کشورمان روبه افزایش است.

تهران - ایرنا - سومین جلسه کارگروه طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور به ریاست رییس هیات عامل ایدرو و با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان ملی استاندارد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی برگزار شد.

تهران - ایرنا - خزانه دار کل کشور به همه دستگاه‌ها اعلام کرد که به منظور تامین پاداش خدمت کارکنان لیست پرداخت را مطابق فرمت بانک مرکزی به منظور پرداخت مستقیم به ذی‌نفع ارسال کنند.

تهران - ایرنا - معاون بانکی وزیر اقتصاد با اشاره به جهت‌گیری دولت در تسهیل در اعطای تسهیلات خرد اعلام کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا مهر ماه رقمی نزدیک به 38 هزار میلیارد تومان به یک میلیون نفر پرداخت شده که بسیار قابل توجه است و در تاریخ بانکداری این میزان پرداخت نشده است.

تهران - ایرنا - معاون امور اعتباری بانک مسکن گفت: با توجه به سیاست توسعه‌ای بانک مسکن در بخش مسکن و ساختمان در سال جاری مبلغ 76 هزار و 794 میلیارد تومان یعنی معادل 90 درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک در بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

تهران - ایرنا - معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد: مزایده الکترونیکی سراسری شماره 263 سازمان به ارزش بیش از 900 میلیارد تومان برگزار خواهد شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از صدور مجوز چهار هزار مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

سنندج - ایرنا - طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج به منظور تامین آب شرب این شهر، یکی از پروژه‌های بزرگ آبرسانی دولت با 850 میلیارد تومان هزینه است، این طرح که 80 درصد آن در دولت سیزدهم انجام شده قرار است فردا پنجشنبه به بهره برداری برسد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تدوین طرح اساسنامه این سازمان در مجلس شورای اسلامی پیرو نشست‌های متعدد با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

تهران - ایرنا - ذی‌نفعان چک در زمان انجام معاملات خود می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره 4040701701، وضعیت اعتباری چک صیادی را استعلام گرفته و سپس نسبت به پذیرش آن اقدام کنند.

تهران - ایرنا - مالیات بر عایدی سرمایه با رویکرد عدالت‌محوری دولت سیزدهم و تمرکز بر کنترل بی‌ثباتی قیمت‌ها، کاهش عملیات سفته‌بازی و مقابله با فعالیت‌های سوداگرانه است تا سرمایه‌گذاران را به سمت بخش مولد و اقتصادی کشور سوق دهد، اما این طرح همچنان در مجلس شورای اسلامی معطل مانده است.

قزوین - ایرنا - راهداران قزوینی خدمت رسان به زائران اربعین حسینی (ع) روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نماینده ولی فقیه در استان قزوین مورد تجلیل قرار گرفتند.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی ضمن اعلام آغاز و افزایش شدت بارش‌ها از امشب در نوار غربی کشور، از کاهش آلاینده‌های جوی و بهبود کیفیت هوای تهران از فردا در پی وزش باد و بارش پراکنده باران خبر داد.