پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در اطلاعیه‌ای ضوابط قیمت گذاری و فروش خودروهای مونتاژی را اعلام و تاکید کرد: قیمت‌های مورد عمل در صدور دعوت‌نامه‌های تکمیل وجه باید مطابق با قیمت‌های اعلامی بوده و هرگونه اعلام قیمت، اخذ وجه مازاد و... در حکم گران‌فروشی پیگیری می‌شود.

اراک - ایرنا - با وجود خشک‌سالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها به خصوص در زمستان گذشته و اوایل بهار امسال در استان مرکزی، تولید 271 هزار تن گندم در زمین‌های کشاورزی استان پیش‌بینی شده است.

گناوه - ایرنا - رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: جابه‌جایی مسافر و کالا بین بندر گناوه و جزیره خارگ که به علت وضعیت ناپایدار جوی متوقف شده بود، از سرگرفته شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: تجارت غیرنفتی ایران و اندونزی در سال گذشته به حدود یک میلیارد دلار رسید که حدود 847 میلیون دلار سهم صادرات و 119 میلیون دلار سهم واردات کشورمان بوده است.

تهران - ایرنا - سازمان محیط زیست با اجرای کلی پروژه راه آهن رشت - آستارا موافقت داشته و اجرای تونل با کمترین تخریب جنگل و حفظ حریم تالاب و در جنگل گیسوم استفاده از محدوده خطوط انتقال نیرو پیشنهاد شده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روند افزایش دما در تهران و اغلب نقاط کشور از امروز اول خرداد آغاز و تا روز جمعه ادامه دارد.

بوشهر_ ایرنا_ معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: 72 هزار تن اضافه تولید گندم کشاورزان این استان به سیلوها و مراکز خرید حمل شد.

زاهدان - ایرنا - نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان گفت: در کمتر از یک سال حدود یک‌هزار کیلومتر لوله گذاری در قالب طرح "جهاد آبرسانی" برای آبرسانی به روستاهای این استان انجام شده که در نوع خود بی سابقه است.

تهران - ایرنا - یکسال پس از ابلاغ بخشنامه سازمان هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به 6 مقصد پرتقاضا، در تذکر دوباره دو هفته به شرکت‌های هواپیمایی مهلت داده شد تا تمام قراردادهای چارتری خود را ابطال و نتیجه را به مسافران اعلام کنند.

بیرجند - ایرنا - اینجا روستای "لانو" از توابع شهرستان مرزی سربیشه است که به دلیل خشکسالی متوالی در 2 دهه اخیر دچار کم آبی بوده و همچنان آبرسانی سیار می‌شود.

تهران - ایرنا - نخستین گروه از عوامل اجرایی مراسم حج تمتع با بدرقه رئیس سازمان حج و زیارت از ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران به سوی مدینه منوره پرواز کردند.

تهران - ایرنا - ستاد تنظیم بازار در خصوص درخواست شورای عالی ترابری کشور با تعدیل نرخ جابجایی کالا در بخش حمل و نقل عمومی جاده، با اعمال افزایش 30 درصدی موافقت کرد.

تهران - ایرنا - وضعیت بارش در حوضه‌های آبریز درجه یک و دو کشور نشان از آن دارد که در برخی حوضه‌ها بارش بیشتری را شاهد خواهیم بود و در برخی حوضه‌ها نیز مقدار کمتری بارش به وقوع خواهد پیوست و این روند میزان تأمین آب را نشان خواهد داد.

تهران - ایرنا - آمار مربوط به ثبت شکایات حوزه ارتباطات در سامانه 195 نشان می‌دهد شکایات در حوزه تلفن ثابت و سیار افزایشی و شکایات حوزه اینترنت ثابت و سیار در پاییز 1401 روند کاهشی داشته است.

تهران - ایرنا - گمرک چین از رشد 46 درصدی صادرات این کشور به ایران در 4 ماهه نخست سال جاری میلادی و عبور ارزش مبادلات دو کشور از 5 میلیارد دلار طی این مدت خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در جلسه هیات دولت، گفت: دستگاه‌ها مکلف شدند تمام مجوزها، استعلام‌ها و آزمایش‌ها در حوزه تجارت و گمرک را ظرف مدت هفت روز صادر کنند.