شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندکان گفت: با توجه به فروش نرفتن بخشی از خرمای تولیدی استان بوشهر، رفع مشکل نخلداران و جلوگیری از ضرر و زیان آنان مهمترین اولویت و کار ویژه این وزارتخانه است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از سرمایه گذاری 15 همتی این شرکت در حوزه تولید و صنعت با اشتغالزایی بالا خبر داد.

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با ابراز نارضایتی از پیشرفت کار احداث طرح ملی مسکن در برخی شهرستان‌های استان گفت: همه مدیران اجرایی مرتبط به این طرح باید با تلاش مضاعف روند اجرای آن را سرعت ببخشند.

زاهدان - ایرنا - سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با 2 کشور افغانستان و پاکستان و دارا بودن یک پایانه در مرز افغانستان و سه پایانه در مرز پاکستان در حوزه مبادلات تجاری و بازرگانی ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه مراودات اقتصادی با این دو کشور دارد.

تهران - ایرنا - یک کارشناس بازار سرمایه به مقایسه معاملات بورس در بازار امسال با 2 سال گذشته پرداخت و گفت: در سال 99 برخی سرمایه‌گذاران بدون دانش کافی اقدام به سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار کردند، اما اکنون رفتارهای سرمایه‌گذاران سنجیده‌تر شده و اقدام آنها توأم با احتیاطی است که مبنای آن تجربه تلخ سال 99 است.

مسکو - ایرنا - معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: بهره‌گیری از ظرفیت کریدور شمال - جنوب می‌تواند فرصتی برای شکل‌گیری کریدور بزرگ انتقال غلات از مسیر ایران باشد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: برای صادرات گاز به پاکستان خط احداث شده و هر زمان پاکستان اعلام امادگی کند، اماده صادرات هستیم. پاکستان برای دریافت گاز در نقطه جدید مرزی اعلام آمادگی کرده است.

تهران - ایرنا - کمیته امور بانکی، مسکن و شهرسازی سنای آمریکا در هفته آینده، از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، سه جلسه استماع با محوریت ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر در ماه مارس، برگزار می‌کند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تقریبا 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی و فولاد با اشتغال هفت هزار نفری از سوی این صندوق صورت می‌گیرد.

تهران - ایرنا - قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (پنج شنبه، 28 اردیبهشت) در بازار تهران 30 میلیون و 350 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته 250 هزار تومان کاهش داشت.

تهران - ایرنا - 22 تفاهمنامه همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با شرکت های دانش بنیان در حوزه نفت و انرژی به امضا رسید.

سمنان - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح توسعه شرکت فروسیلیس در سمنان در صورت ایجاد مشکلات زیست‌محیطی از سوی این سازمان مجوز نمی‌گیرد.

تهران - ایرنا - شرکت ملی گاز ایران با یکی از شرکت های زیر مجموعه وزارت کار تفاهم‌نامه همکاری برای تامین 500 هزار تن ورق فولادی امضا کرد.

تهران - ایرنا - پس از جلسه مشترک رؤسای جمهور ایران و روسیه و تأکید مجدد بر توسعه روابط تجاری دو کشور، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باشگاه همگرایی کریدور شمال - جنوب به سرپرستی نماینده رئیس جمهور روسیه، بر سر ساخت و خرید 20 فروند کشتی جنرال کارگو توافق کردند.

تهران - ایرنا - فعالیت سامانه بارشی از فردا تا روز یکشنبه پیش رو در برخی استان‌ها تشدید می‌شود به طوری که سبب بروز آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در برخی مناطق چند استان غربی و شمالی غربی می شود.

بندرعباس - ایرنا - کشور ما ظرفیت کشاورزی مناسبی دارد منتهی به دلایلی همچون واردات غیرکارشناسی و کاشت بی‌رویه، هرساله دچار مشکلاتی در بحث فروش می‌شویم که برای برون رفت از این وضعت می‌طلبد سهم خودمان را در بازارهای جدید منطقه‌ای و جهانی افزایش داده و به سمت کشاورزی تجاری حرکت کنیم.