پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی فرماندار جاسک گفت: زمین 37 هکتاری برای احداث منازل ویلایی نهضت ملی مسکن آماده شده و پی‌کنی این منازل بزودی (احتمالا تا پایان هفته) آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اعلام اینکه از روز 15 خرداد ماه به بعد ساعت شروع به کار ادارات، 6 صبح است، گفت: این تغییر معضل ترافیک و ناترازی انرژی را برطف و هزاران میلیارد تومان صرفه‌جویی به دنبال دارد.

تهران - ایرنا - هواپیمایی آسمان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تشریح دلایل تاخیر در چند پرواز اخیر این شرکت ضمن عذرخواهی از مسافران، مشکل فنی در هواپیما را عامل تاخیر پروازهای زاهدان، مشهد و یزد در 2 روز گذشته اعلام کرد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه آمادگی لازم برای تامین مالی پروژه‌های صنعت برق را دارد، گفت: روند قطعی برق در سال گذشته از طریق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط وزارت نیرو کاهش پیدا کرد و امیدواریم امسال، از صنایع حمایت کنیم تا با افت تولید مواجه نشوند.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی با تشریح جزییات پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی در تهران گفت: در این اجلاس علاوه بر تصمیمات مهمی در زمینه دلار زدایی و کاهش وابستگی به دلار در مبادلات بین اعضا در خصوص پیام‌رسان بین بانکی اعضا به منظور بی‌نیاز شدن از سوئیفت تصمیم‌گیری خواهد شد.

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه آب شیرینکن‌ها در ردیف کالاهای لوکس قرار گرفته است، تاکید کرد: این موضوع در بحث تامین ارز و منابع می‌تواند به ضرر استان باشد.

تهران - ایرنا - رییس اتاق تعاون گفت: سند توسعه تعاون در سال 1392 در دولت وقت تصویب شده بود و چند ماه بعد از ابلاغ سند، در دولت یازدهم و دوازدهم بایگانی و اجرای این سند متوقف شد.

تهران - ایرنا - گروه صنعتی ایران خودرو از واگذاری زودتر از موعد 13 هزار دستگاه خودرو از تعهدات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد.

قشم - ایرنا - نخستین روز خرداد ماه که تحت عنوان "روز بهره وری و بهینه سازی مصرف" در تقویم به ثبت رسیده است جنبه نمادین اصلی مهم برای یادآوری هر ساله توجه بیشتر به نقش انرژی در پیشرفت و نگرش درست به مدیریت آن به عنوان یکی از راههای توسعه پایدار است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: امروز نخستین عرضه و تقاضای برق تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز در بورس انجام شد.

تهران - ایرنا - رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک گفت: بواسطه اتفاقاتی که در حوزه هوش مصنوعی در دنیا رقم خورده دیگر نمی توان تنها به الکترونیکی کردن امور اکتفا کرد؛ هوش مصنوعی ما را وادار می کند یک تغییر و ارتقا در حوزه حکمرانی داده و اطلاعات در کشور داشته باشیم.

شهرری - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران اعلام کرد: 2 هزار و 112 تن انواع کودهای شیمیایی در این استان طی اردیبهشت ماه امسال بین متقاضیان توزیع شد.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای کمک موثری برای رفع ناترازی قابل توجه برق است، گفت: ادارات باید 5 درصد برق خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند و اگر این اقدام را انجام ندهند باید از تابلوی برق سبز در بورس برق خریداری کنند.

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری 13 عنوان نمایشگاه در استان برپا می شود.

مشهد - ایرنا - رییس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی گفت: سهم قطعه‌سازان این استان از تولید قطعات خودرو در کشور از 11 به 17 درصد افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - اولین نشست از سلسله نشست «تورم؛ ریشه‌ها و راهکارها» با موضوع «سیاستگذاری مهار تورم در مختصات اقتصاد ایران» با همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی و خانه اندیشه‌ورزان برگزار شد.