دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

دماوند - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران از پیشرفت فیزیکی 47 درصدی نهضت ملی مسکن در سایت مهک شهر دماوند خبر داد و گفت: در سایت جیلارد عملیات ساخت نهضت مسکن ملی در حال آغاز است.

زنجان - ایرنا - معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به شیوه درستی واگذار خواهد شد که جزئیات آن هفته آینده اعلام می‌شود.

بوشهر_ ایرنا _ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان بوشهر قطعه ب باند دوم بزرگراه دالکی به کنارتخته در استان فارس را در مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این استان گنجاند که تأمین مالی آن برقرار است و اگر کمبودی هم بود با ایده وزیر راه و شهرسازی تأمین می‌شود تا کار با قدرت پیش برود.

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: این شرکت سال گذشته 772 میلیارد تومان مطالبات از مشترکان در بخش‌های مختلف وصول کرد که به نسبت سال ماقبل آن 13 درصد افزایش داشته است.

دماوند - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند از ساخت یکهزار و 600 واحد نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد و گفت: اقدامات دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت تکمیل پروژه نهضت ملی مسکن در دماوند تسریع یابد.

تهران - ایرنا - صندوق بین‌المللی پول در پایگاه آماری خود اقتصاد ایران را با تولید ناخالص داخلی 1596 میلیارد دلاری به عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2022 معرفی کرده است.

ساری - ایرنا - مرکز مدیریت راه‌های مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 6 خرداد ماه 1402 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد و خیزش گردوخاک در استان‌های شرقی و غربی کشور خبر داد.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تامین منابع مالی مورد نیاز و سرمایه در گردش یکی از مشکلات واحدهای تولیدی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته (صحا) گام‌های موثری برای رفع این موانع و مشکلات برداشت.

مشهد - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل زنجیره های گذرگاهی (کریدوری) در کشور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و تکمیل گذرگاه ریلی چابهار در سیستان و بلوچستان - سرخس در خراسان رضوی مهمترین طرح در حوزه تکمیل گذرگاه های کشور است.

اراک - ایرنا - رییس هیات مدیره اتحادیه گل و گیاه ایران گفت: گلکاران شهرستان محلات با انعقاد قرارداد در پنجمین نمایشگاه اکسپو (توانمندی‌های صادراتی ایران) موفق به صادرات 172 هزار شاخه گل به کشورهای ارمنستان و عمان شدند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی از 120 میلیون قطعه جوجه ریزی در خرداد ماه خبر داد و گفت: با توجه به جوجه ریزی‌های اخیر، نه‌تنها کمبودی در تولید گوشت مرغ مورد نیاز کشور نداریم، بلکه بیش از نیاز کشور جوجه ریزی انجام شده است و هیچ مشکلی برای تولید گوشت مرغ وجود ندارد.

بوشهر - ایرنا - مدیر عامل و رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور گفت: استان بوشهر در زمینه صنایع دریا محور ظرفیت‌های بسیاری دارد که این صندوق با تامین تجهیزات، سرمایه در گردش و فراهم‌سازی بازار فروش از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کند.

گرگان - ایرنا - قلب تولید نوغان استان گلستان در طول تاریخ این سرزمین در مینودشت می‌تپد. جایی که در دهه گذشته ضربان این سنت دیرینه به شماره افتاد تا این‌که زنان روستایی با همدلی و وحدت برای حفظ این شغل آباء و اجدادی وارد میدان شدند.

کرمان - ایرنا - بعد از حدد چهار سال، احداث پروژه چهارهزار و 100 واحدی شهر کرمان هنوز به پیشرفت 20 درصدی هم نرسیده، متقاضیان دست به اعتراض می‌زنند و دولت البته می‌گوید اینک همه را پای کار آورده تا مشکلات حل شود ولی شهرداری اگر بموقع به وظیفه خود عمل کرده بود، این وضعیت نبود.

تهران - ایرنا - رییس خانه معدن ایران گفت: بخش معدن نیازمند سند راهبردی است تا بتوان بر اساس آن برنامه‌های بلندمدت را در این بخش تعریف کرد.