دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - یکی از محققان بخش کشاورزی کشور ایتالیا گفت: هشت کشور دنیا و 20 موسسه تحقیقاتی درگیر اجرای پروژه استراتژی‌های اصلاحی برای تولید انواع توت به ویژه توت فرنگی هستند.

مشهد - ایرنا - معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید گفت: 120 هزار فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات از سوی این صندوق طی سال گذشته در کشور ایجاد شده است.

تهران - ایرنا - رئیس کل بانک مرکزی فدراسیون روسیه با اشاره به برگزاری پنجاه و یکمین جلسه هیأت مدیره اتحادیه پایاپای آسیایی، گفت: تسهیل تجارت و روابط بین اعضاء در منطقه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این اتحادیه است.

تهران - ایرنا - با وجود مصوبه شورای رقابت مبنی بر برخورد تعزیری با گران‌فروشی در خودروهای مونتاژی و وعده این خودروسازان برای اعمال قیمت‌های مصوب شورای رقابت، اما شواهد نشان می‌دهد که این خودروسازان همچنان به این مصوبه و وعده خود عمل نکرده‌اند.

شیراز - ایرنا - معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: انتظار این است که وزارت نیرو ابتدا سهم آب بخش کشاورزی را به صورت حجمی تحویل دهد تا بتوانیم بابت آن برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهیم و حداکثر تولید را از بابت محصول داشته باشیم.

بندرعباس - ایرنا - بخشدار لیردف شهرستان جاسک گفت: عملیات بازگشایی مسیر روستاهای منطقه کوهستان این بخش انجام شده و در آینده عملیات شن ریزی و آسفالت آن هم آغاز خواهد شد.

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: اتصال شهر ماژان از توابع شهرستان خوسف به اینترنت پرسرعت بر شبکه همراه با راه‌اندازی یک سایت ایرانسلی جدید فراهم شد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه جلوگیری از خام فروشی سیاست دولت سیزدهم است، گفت که در منطقه خلیج‌فارس، با توجه به ظرفیت موجود و ظرفیت پالایشگاه هایی که در دست ساخت است، ظرفیت پالایشی به بیش از1.2 میلیون بشکه می‌رسد.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد اعلام کرد: دولت سیزدهم از همان ابتدا با نقشه راه غیر تورمی بر مهار تورم و رشد اقتصادی متمرکز بود و البته که آنچه دولت در بسته 10 بندی مهار تورم و رشد تولید ارائه کرده در تداوم برنامه‌ها و اقداماتی است که برای تغییر ریل گذاری اقتصاد تا به حال انجام داده است.

عملیات اجرایی عملیات اجرایی 32.5 کیلومتر راه و بزرگراه در محورهای شیراز - کازرون - بوشهر و کازرون - کنارتخته چهارشنبه با هدف تسهیل تردد میان استان های فارس و بوشهر با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور آغاز شد.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد تاکید کرد: دولت با درک وضعیت اقتصادی، آمارها و همچنین مشکلات معیشتی مردم، نقشه راه خود را برای مهار تورم تدوین کرده و دنبال می‌کند اما به هر حال این دولت وارث چند سال تورم 40 درصدی است و برای مقابله با تورم بیش از راه حل های کوتاه مدت در مهار ساختاری تورم تلاش کرده است.

تهران - ایرنا - قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، سوم خردادماه 1402) در بازار تهران 32 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته 300 هزار تومان کاهش داشت.

تهران - ایرنا - قیمت هر دلار آمریکا امروز (چهارشنبه، سوم خرداد 1402) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با 22 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 42 هزار و 484 تومان و نرخ حواله دلار نیز با نرخ 38 هزار و 622 تومان معامله شد.

سمنان - ایرنا - مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: حدود 70 درصد از داروهای دامپزشکی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و کشور در این زمینه توانمندی قابل توجهی دارد.

تهران - ایرنا - شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: میانگین مصرف لحظه‌ای آب در روزهای اخیر در تهران از 35 هزار لیتر به 40 هزار لیتر افزایش داشته و مصرف شبانه‌روز مصرف آب در تهران به رقم سه میلیارد و 200 میلیون لیتر رسیده است.

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: پارسال مبلغ 100 میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف برق به مشترکان برق در حوزه‌های مختلف پرداخت شد که مردم این استان بالاترین رقم پاداش در کشور را داشتند.