پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم رونمایی از سرویس نظارت تصویری ابری، گفت: شرکت مخابرات باید برای ارائه سرویس‌های جدید و فناورانه پیشقدم شود و از این شبکه بزرگ که مشتریان دائمی در کشور دارد به خوبی استفاده کند.

تهران - ایرنا - مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اعلام کرد: تولید گونه‌های جنگلی و بومی در نهالستان‌های کشور بیش از 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

خرم‌آباد - ایرنا - رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: این نهاد در صورت تامین منابع آبی مورد نیاز، آمادگی احداث نیروگاه جدید 500 مگاواتی سیکل ترکیبی لرستان را دارد.

تهران - ایرنا - اهمیت آب به عنوان یک نهاده حیاتی با توجه به خشکسالی‌ها، بیش از پیش مشخص می‌شود و در صورتی که بر اساس توسعه پایدار برای منابع آب برنامه‌ریزی نکنیم، کشورمان در آینده با معضلات غیر قابل حلی روبرو خواهد شد.

شهرری - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: برداشت جو از مزارع استان از 20 اردیبهشت ماه آغاز شده و تاکنون حدود پنج هزار هکتار معادل 25 تا 30 درصد برداشت شده‌است.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو با بیان اینکه امسال پیش‌بینی لازم برای تامین برق صنایع انجام شده است، گفت: طرح پاداش سراسری صرفه‌جویی در مصرف برق از امشب اجرایی می‌شود و همه متشرکان می‌توانند از پاداش بهره‌مند شوند.

تهران - ایرنا - قیمت هر دلار آمریکا امروز (یکشنبه، 31 اردیبهشت 1402) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته 42 هزار و 352 تومان و نرخ حواله دلار نیز با نرخ 38 هزار و 502 تومان معامله شد.

بوشهر - ایرنا - معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار بوشهر گفت: تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم میزان تولید آب از آب‌شیرین‌کن‌های استان 35هزار و 600 مترمکعب بود که با وارد مدار شدن بخشی از این واحدها میزان آب تولیدی استان با افزایش سه برابری به 102هزار و یکصد مترمکعب افزایش یافته است.

خرم‌آباد - ایرنا - واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد با حضور رییس بنیادمستضعفان کشور، استاندار لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان و جمعی از مسوولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدل‌های جدید مالی در قرارگاه مسکن با تعیین 50 نقطه برای مشارکت با سرمایه‌گذاران آماده‌سازی و شروع می‌شود، گفت: سیاست دولت واگذاری زمین است که باید امسال و سال آینده اجرایی و سرعت بگیرد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: خودروسازان مونتاژی باید از قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت تمکین کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.

تهران - ایرنا - مجری طرح راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز از درآمد سالانه 3.2 هزار میلیارد تومانی این پروژه ریلی برای کشور از طرق مختلف ترانزیت، صرفه جویی در سوخت و کاهش سوانح خبر داد و گفت: این مسیر ظرفیت حمل 14 میلیون تن بار ترانزیتی از شرق به غرب را دارد.

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا گفت: با فعالیت واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد سالیانه در مصرف 270 میلیون متر مکعب سوخت صرفه جویی می شود.

خرم‌آباد - ایرنا - رییس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به قابلیت توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد گفت: بیشتر نیروهای به کار گرفته در این نیروگاه بومی منطقه هستند که نقش موثری در توسعه اشتغال و توسعه مطلوب همه جانبه در لرستان دارد.

بوشهر_ ایرنا_ استاندار بوشهر گفت: در سفر دوم دولت به استان بوشهر، یک‌هزار و 180 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد دالکی مصوب شد که این میزان اعتبار برای سه سال و سالی 360 میلیارد تومان است.

بوشهر - ایرنا - غلامرضا حشمتی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: از ابتدای خرداد ماه به ازای هر کیلووات کاهش مصرف مشترکین تا 20 برابر تعرفه یعنی 2000 تومان پاداش پرداخت می‌شود.