پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیران شرکت‌های خودروسازی مونتاژکار اعلام کردند که مصوبه شورای رقابت درباره قیمت‌های جدید خودروهای مونتاژی را اجرا می‌کنند.

تهران - ایرنا - رئیس کل بانک مرکزی محور و اهداف پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی را اعلام کرد و گفت: موضوعات اساسی این اجلاس تقویت معاملات پایاپای و پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه است.

تهران - ایرنا - دولت سیزدهم برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی که در سیاست‌های کلی برنامه هفتم تعیین شده برنامه‌های اصلاحی قابل توجهی را در بخش‌های سیاست‌گذاری اقتصادی و اجتماعی دنبال خواهد کرد.

تهران - ایرنا - نقل قولی از معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه با عنوان کسری واقعی بودجه 794 هزار میلیارد تومان دولت در سال 1401 مطرح شده است که این موضوع صحت ندارد، اما ماجرای این کسری بودجه چیست؟

بوشهر_ ایرنا_ سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری بوشهر گفت: تاکنون 470 میلیارد تومان از یک‌هزار و 446 میلیارد تومان سهمیه استان بوشهر در تسهیلات به طرح‌های اشتغال زایی پرداخت شده و مابقی آن نیز تا پایان خرداد عملیاتی می‌شود.

تهران - ایرنا - انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در بیانیه‌ای اعلام‌کرد: شائبه افزایش 2 تا سه برابری قیمت برخی محصولات لوازم خانگی داخلی نسبت به قیمت جهانی محصولات مشابه برندهای خارجی صحت ندارد.

تهران - ایرنا - وزارت صنعت، معدن و تجارت انتصابات پنجاه نفره را در این وزارتخانه تکذیب کرد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هدف این سازمان کمک به ارتقای کیفیت تولیدات خودروی داخلی و سرعت گرفتن تولید در کشور است.

تهران - ایرنا - نخستین نشان ملی استاندارد اتوبوس برقی ساخت داخل با حضور "مهدی اسلام‌پناه" رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعطا شد.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی کل کشور اعلام کرد: میانگین پهنه‌ای دمای کشور از ابتدا تا 28 اردیبهشت امسال به 21.6 درجه سلسیوس رسید که حدود نیم درجه گرم‌تر از نرمال است.

اهواز - ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از پرداخت 90هزار میلیارد ریال به کشاورزان گندم‌کار استان بابت خرید تضمینی این محصول در سال زراعی جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران در بیانیه‌ای از آغاز خرید توافقی برنج از شالیکاران خبر داد و اعلام کرد: هدف از طرح خرید توافقی برنج با توجه به آغاز فصل زراعی جدید برای حمایت از شالیکاران است.

تهران - ایرنا - افزایش 7 هزار و 54 مگاوات به توان تولید برق کشور در حوزه حرارتی و تجدیدپذیر در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های وزارت نیرو و نتایج اقدامات دولت سیزدهم در زمینه مدیریت و کاهش ناترازی در بخش تولید و تقاضای برق بوده است.

تهران - ایرنا - مدیر بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت گزارشی از برگزاری این رویداد مهم ملی را تشریح کرد و گفت: حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه رشد 4 برابری را نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - با حکم سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر پروژه گسترش گردشگری کسب وکار (راهیان پیشرفت) این وزارتخانه منصوب شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی یکی از خلأهای بخش تحقیقات کشاورزی را نبود نسخه پشتیبان ذخایر ژنتیکی کشور دانست و گفت: برای ایجاد نسخه پشتیبان ذخایر ژنتیکی کشور نیازمند 5 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.