یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - 10 تفاهم‌نامه همکاری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی از سوی شرکت سرمایه گذاری (تاپیکو) با بخش خصوصی و دولتی در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید.

تهران - ایرنا - طرح مالیات بر عایدی سرمایه با هدف مقابله با سوداگری و سفته‌بازی با پیگیری دولت سیزدهم کلید خورد؛ در همین راستا براساس اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعات همه خریداران خودرو از سامانه یکپارچه خودرو برای این طرح در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور و نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

سنندج - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پروژه گاوداری یک هزار راسی روستای دربند از توابع شهرستان دیواندره 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تهران - ایرنا - وزارت کشور عراق در جدیدترین اقدام خود در مسیر دلارزدایی، استفاده از دلار آمریکا را برای معاملات شخصی و تجاری ممنوع اعلام کرد.

دماوند - ایرنا - مدیر امور منابع آب دماوند از انسداد 6 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد و گفت: این چاههای غیرمجاز با دستور قضایی پر و مسدود شد.

بوشهر - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی تنگستان گفت: مبارزه با کنه گردآلود (تارتن) خرما با توجه به شرایط اقلیمی، گرم شدن هوا و بروز ریزگردها در این شهرستان آغاز شد.

شهرری - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بسته 19 بندی تشویقی شهرسازانه در تهران توسط شهرداری تهران و سازمان نوسازی اجرایی شده اما در 48 شهر استان منتظر نگاه مدبرانه شهرداران است.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه زنجیره کریدوری شمال - جنوب در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود، گفت: تکمیل کریدور شمال جنوب با تکمیل راه آهن رشت آستارا منابعی قابل توجهی را عاید کشور خواهد کرد.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از تصویب افزایش 29 درصدی قیمت بلیت هواپیما در ستاد تنظیم بازار و ابلاغ آن از امروز به تمامی شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه مصرف گاز بخش خانگی در سال گذشته رشد 8 درصدی داشته است، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب باید گاز را به شبکه تزریق کنیم اما این عدد در سال گذشته با تمام ظرفیت 850 میلیون متر مکعب بوده است.

جیرفت - ایرنا - تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای روستاییان یکی از برنامه های دولت بوده که پیگیری شده و در روستاهای مختلف جنوب استان کرمان هم دنبال می شود؛ در این زمینه اخیرا سه هزار نفر دیگر در بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت از این نعمت بهره مند شدند.

بیرجند - ایرنا - مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در پاسخ به گلایه رانندگان درباره انتظار طولانی در صف ایکس‌ری و هزینه‌های آن در مرز ماهیرود گفت: دریافت هزینه اسکن کالا در مرز ماهیرود از سایر مرزها پایین‌تر بوده و صف انتظار نیز به دلیل حجم بالای صادرات کالا است.

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: این نیروگاه با انجام تعمیرات دوره‌ای واحدهای گازی و بخار، با توان کامل عملی خود را مهیای پیک تابستان 1402 می‌کند.

مسکو - ایرنا - چهاردهمین دوره اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه - جهان اسلام در حالی روز پنجشنبه 28 اردیبهشت‌ماه در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه آغاز به کار کرد که دو هیات از بخش های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس شرکت کرده اند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تعریف 160 میلیارد دلار طرح نفتی تا سال 1408، گفت: در سالی که گذشته توانستیم 630 هزار بشکه تولید نفت کشور را افزایش دهیم و به صادرات نفت ایران اضافه کنیم.

شهرری - ایرنا - معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران با اشاره به اهمیت مقابله با قاچاق سوخت گفت: برای جلوگیری و کنترل قاچاق سوخت پایش و رصد بارنامه‌ها و کنترل ناوگان‌های حمل سوخت و همچنین اتصال نیروگاه‌های استان به خطوط لوله اهمیت زیادی دارد که باید پیگیری شود.