پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی در پاکستان عملکرد قابل قبولی داشته است که نتیجه آن را می‌توان در مراسم استقبال از رئیس جمهور مشاهده کرد به طوری که صدها هزار نفر از پاکستانی‌های عزیز برای دیدن رئیس جمهور ابراز علاقه کردند.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 8100 کارخانه کوچک و بزرگ تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل با همت دولت سیزدهم در کشور به چرخه تولید بازگشته است، گفت: احیای این واحدها دستاوردهای مثبتی برای کشور به دنبال داشته است.

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمشان به حقیر از کلمه مکرم استفاده کرده و فرمودند شما را به شهر مکرم کاشان اعزام می کنم انتظار از فرماندار جدید تقویت وجه مکرم شهر است.

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت تصریح کرد: لازم است کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

تهران - ایرنا - پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، صبح امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد. نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت 120 مگاوات، تأمین آب مورد نیاز 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و انتقال 145 میلیون مترمکعب آب از جمله اهداف این پروژه بوده است.

تهران_ ایرنا_ عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا 1400 میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال 1403 اختصاص یابد.

تهران - ایرنا - معاون رئیس‌جمهور با بیان مطالبه استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک‌های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

تهران - ایرنا - عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی از رایزنی‌های حضوری 4 گزینه ریاست مجلس با منتخبین مجلس دوازدهم خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور کشورمان مورد استقبال رسمی همتای سریلانکایی خود در کاخ ریاست جمهوری این کشور در کلمبو قرار گرفت.

تهران - ایرنا - اعضای هیأت دولت صبح امروز با حضور در حیاط ساختمان پاستور، پاسخگوی سوالات خبرنگاران حوزه دولت بودند و از جزئیات توافقات امنیتی ایران و پاکستان گرفته تا ویژگی‌های منحصر به فرد پروژه ایران‌ساخت در سریلانکا را برای آنان تشریح کردند.

تهرن - ایرنا - بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای کمک به شناخت دقیق‌تر نامزدها، انتخاب اصلح، تشکیل مجلس قوی و کارآمد و همچنین دوری از جنجال رسانه‌ای از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران خواست تا 8 اردیبهشت به برخی سوالات درباره دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پاسخ دهند.

تهران - ایرنا - «علیرضا قزوه» در استقبال از شعر رهبر معظم انقلاب در غزلی اینگونه سرود: نه اژدهاست که کِرم شب است اسرائیل؛ بر آر دستی و از این هزارپا مگریز.

مسکو - ایرنا - نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقامات عالی کشورها در امور امنیتی، در سخنانی ضمن ارزیابی وضعیت کنونی امنیت اطلاعات در جهان، پنج پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران را برای کاستن از آسیب‌های ناشی از یکجانبه‌گرایی غرب در این عرصه مطرح کرد.

اسلام‌آباد - ایرنا - وزارت امور خارجه پاکستان امروز و پس از پایان سفر رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور، بیانیه مشترک تهران و اسلام‌آباد را در 28 بند را منتشر کرد.

تهران - ایرنا - نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

تهران - ایرنا - دبیر شورای نگهبان گفت: کارگران در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.