جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم روشن کردن چراغ شماری از کارخانه‌های نیمه تعطیل یا تعطیل بود که توانست ضمن تقویت تولید داخل، کارگران را به محیط کار بازگردانده و کارفرمایان را دلگرم کند.

تهران - ایرنا - منوچهر متکی خبر رایزنی با منتخبان مجلس برای تصدی ریاست مجلس دوازدهم را رد کرد.

تهران - ایرنا - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.

سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز در صدر هیأتی بلندپایه برای بازدید یک روزه از سریلانکا و به دعوت رسمی رئیس جمهور این کشور به کلومبو سفر کرد. افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در دستور کار امروز رئیس جمهور بود اما نکته جالب این افتتاح حضور پرشور جوانان سریلانکایی برای استقبال از سید ابراهیم رئیسی بود.

تهران - ایرنا - بزرگترین پروژه عمرانی سریلانکا که به دست توانای مهندسان ایرانی ساخته شده، توسط آیت‌الله رئیسی با همراهی همتای سریلانکایی به بهره‌برداری رسید تا نشان دهد که دولت سیزدهم در راستای تحقق شعار دیپلماسی اقتصادی و فعال‌سازی ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور، از جایگاه عزت و اقتدار با کشورهای جهان در تعامل است.

تهران - ایرنا - معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز - ششم اردیبهشت ماه - پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

تهران - ایرنا - فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع است بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش تاکید کرد.

تهران - ایرنا - مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران گزارش هیات تحقیق و تفحص ارتش آمریکا که سال‌ها در رده‌بندی محرمانه قرار داشت و اخیرا در دسترس همگان قرار گرفته است را گردآوری و ارائه کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در استان‌ها نامزدهایی برای حضور در مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شده‌اند، گفت: در مورد تهران نیز از فهرست‌های دیگر لیست را تکمیل و معرفی می‌کنیم.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور با اشاره به اینکه سفر به پاکستان و سریلانکا از قبل برنامه‌ریزی شده بود، گفت: برگزاری سفر در این مقطع این پیام را به منطقه و جهان داد که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور بر آمادگی شرکت‌ها و متخصصان ایرانی برای مشارکت در دیگر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سریلانکا و نیز صدور خدمات فنی - مهندسی در راستای کمک به پیشرفت این کشور تاکید کرد.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد جمهوری اسلامی ایران ترک کرد.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، سیاست حمایت دولت از تولید را سبب تمجید رهبر انقلاب از دولتمردان و خوب شدن حال کارگران عنوان کرد و گفت: دولت با ابتکار عمل خود بیش از 8 هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند.

سن‌پترزبورگ - ایرنا - دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی، یک یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.

تهران - ایرنا - عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد 1403 در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

تهران - ایرنا - معاون‌اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه طبیعت‌گردی و تشکیل کارگروه ملی در این خصوص را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.