جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی از رایزنی‌های حضوری 4 گزینه ریاست مجلس با منتخبین مجلس دوازدهم خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور کشورمان مورد استقبال رسمی همتای سریلانکایی خود در کاخ ریاست جمهوری این کشور در کلمبو قرار گرفت.

تهران - ایرنا - اعضای هیأت دولت صبح امروز با حضور در حیاط ساختمان پاستور، پاسخگوی سوالات خبرنگاران حوزه دولت بودند و از جزئیات توافقات امنیتی ایران و پاکستان گرفته تا ویژگی‌های منحصر به فرد پروژه ایران‌ساخت در سریلانکا را برای آنان تشریح کردند.

تهرن - ایرنا - بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای کمک به شناخت دقیق‌تر نامزدها، انتخاب اصلح، تشکیل مجلس قوی و کارآمد و همچنین دوری از جنجال رسانه‌ای از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران خواست تا 8 اردیبهشت به برخی سوالات درباره دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پاسخ دهند.

تهران - ایرنا - «علیرضا قزوه» در استقبال از شعر رهبر معظم انقلاب در غزلی اینگونه سرود: نه اژدهاست که کِرم شب است اسرائیل؛ بر آر دستی و از این هزارپا مگریز.

مسکو - ایرنا - نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقامات عالی کشورها در امور امنیتی، در سخنانی ضمن ارزیابی وضعیت کنونی امنیت اطلاعات در جهان، پنج پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران را برای کاستن از آسیب‌های ناشی از یکجانبه‌گرایی غرب در این عرصه مطرح کرد.

اسلام‌آباد - ایرنا - وزارت امور خارجه پاکستان امروز و پس از پایان سفر رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور، بیانیه مشترک تهران و اسلام‌آباد را در 28 بند را منتشر کرد.

تهران - ایرنا - نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

تهران - ایرنا - دبیر شورای نگهبان گفت: کارگران در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

تهران - ایرنا - رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه ابرپروژه سد و نیروگاه "اومااویا" نمونه ای توان صنعت فنی و مهندسی ایران است، گفت: یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی که دارای مسیر انتقال آب از یک سطح به سطحی دیگر بوده است، همچنین به صورت همزمان یک نیروگاه و یک سد پیشرفته مبتنی بر کار علمی در این کشور انجام شده است.

تهران - ایرنا - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پی سرریز شدن سد کجکی با توجه به بارش موجود در افغانستان و حقابه ایران از هیرمند گفت: حدود 50 تا 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده که با رایزنی‌های مستمر با این کشور بیشتر خواهد شد.

تهران - ایرنا - وزیر کشور با بیان اینکه فراجا در چارچوب های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می داند، گفت: به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به لحاظ راهبردی، جهان اسلام بعد از عملیات "وعده صادق" قد کشید و مورد تکریم قرار گرفت زیرا ملت‌های مسلمان خود را باور کردند که قادر به دفاع از حقوق خود در سایه مردم سالاری اسلامی هستند.

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مشکل دو مالکیتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به صورت رسمی حل می‌شود، گفت: هیچ سهامی از این 2 باشگاه برای دولت باقی نخواهد ماند.

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت مصوبات جلسه امروز هیات وزیران را که به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور به دلیل سفر آیت الله رییسی به سریلانکا تشکیل شد را تشریح کرد.

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سه بار درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی را به کارگروه ارائه دادیم اما اکثریت در این کارگروه با اعضای دولتی نیست.