جمعه 20 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اختلافات بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با «جف سشنز» وزیر سابق دادگستری دولت ترامپ که به گفته‌ای اخراج و به گفته‌ای دیگر از سمت خود استعفا داد، اکنون بر سراحراز سمت سناتوری شدت گرفته و این دو به یک نبرد توئیتری پرداخته‌اند.

ایرنا - تهران - مجموعه فرهنگی گردشگری شهدای خلیج فارس (چیتگر) که پیش از این به منظور رعایت نکات بهداشتی و بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده بود، روز یکشنبه به مناسبت عید سعید فطربه روی مردم بازگشایی شد. این بازگشایی با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی از سوی شهروندان خواهد بود.

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: پنج تن چوب قاچاق در روستاهای این شهرستان کشف و 2 دستگاه اره موتوری ضبط شد.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در تماس تلفنی با رییس جمهور ترکیه بر بازگشایی هرچه سریعتر مرزهای زمینی و هوایی دو کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: برای از سرگیری توسعه و تعمیق مناسبات تهران - آنکارا، همکاری و تبادل تجربیات دو کشور در مقابله با ویروس را ضرورت دارد.

مسکو - ایرنا - جمهوری داغستان روسیه واقع در حاشیه دریای خزر این روزها به صدر اخبار کرونایی رسانه‌های روسیه تبدیل شده است چرا که گفته می‌شود بی‌کفایتی مسئولان این جمهوری و بی‌اطلاعی مردم از شیوع گسترده کرونا باعث مرگ و میر بسیاری در این منطقه شده است که بیش از سه میلیون جمعیت دارد.

تهران - ایرنا - قطعه موسیقایی «فصل عاشقی» حاصل همخوانی و همسرایی حماسی - عاشقانه حسام‌الدین سراج، فاضل جمشیدی، مجید مظفری، علیرضا بهرامی، محسن غلامی و گروهی از نوازندگان، به پرستاران و پزشکانی تقدیم شد.

تهران - ایرنا - تنها شکست آلمان غربی در جام‌جهانی 1974 برابر آلمان شرقی و آنهم در رقابتی که رنگ‌وبوی سیاسی داشت، رقم خورد.

جیرفت - ایرنا - انهدام باند سارقان قطعات خودرو، بهره‌برداری از طرح پخش سیلاب حوزه آبخیز شهری فاریاب، پلمب 2 نانوایی متخلف در جیرفت، برگزاری نماز عید سعید فطر با رعایت فاصله‌گذاری و قدردانی امام جمعه ساردوئیه از کشاورز نیکوکار ازجمله اخبار کوتاه امروز (یکشنبه) جنوب کرمان است.

تهران - ایرنا - ریس جمهوری در پیامی به رئیس جمهور لبنان، فرا رسیدن عید مقاومت؛ سالروز پیروزی بزرگ و غرورآفرین مردم لبنان بر اشغالگران صهیونیست را به وی، دولت و مردم این کشور صمیمانه تبریک گفت.

اهواز - ایرنا - اداره کل مدیریت بحران خوزستان در پی وقوع زمین لرزه 5.2 ریشتری در منطقه مرزی این استان با کهگیلویه و بویراحمد به چهار شهرستان خوزستان اعلام آماده باش کرد.

تهران - ایرنا - با اعلام باشگاه استقلال مطالبات شیخ دیاباته به طور کامل تسویه شد تا این بازیکن مشکلی برای حضور در تمرینات استقلال نداشته باشد.

تهران - ایرنا - پیشکسوت استقلال گفت: پس از این که پرسپولیس را قهرمان ایران کردم زنده‌یاد پرویز دهداری به من گفت «تو کارت را به بهترین شکل ممکن انجام دادی و پرسپولیس را قهرمان کردی و بهتر است کنار بکشی تا خاطره بزرگی در ذهن هواداران باقی بماند» و من هم این کار را کردم.

دزفول - ایرنا - همزمان با چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول، با حضور جمعی از مسوولان استان خوزستان از چهار عنوان کتاب در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول رونمایی شد.

گناوه - ایرنا - مدیرعامل سازمان مردم نهاد نیمدری سبز گناوه گفت: مسابقه قرآنی 30 شب 30 سئوال در قالب جشنواره فرهنگی اجتماعی رمضان با همت این موسسه و هیات حضرت زینب (س) که با استقبال پرشور روبرو شده شود به کار خود پایان داد.

دزفول - ایرنا - مردم دزفول با مقاومت و ایثارگری جانانه در طول هشت سال دفاع مقدس گل ناامیدی را در دل دشمن کاشتند و افتخارها آفریدند.

اهواز - ایرنا - قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اینکه در کشور و خوزستان به شرایط عادی در خصوص ویروس کرونا برسیم به زمان نیاز داریم.