جمعه 20 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پروژه‌های مختلف فرودگاهی شامل باند جدید فرودگاه رامسر و توسعه اپرون فرودگاه ساری فردا از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دست‌کاری مصوبات مجلس در هر مرحله‌ای محال است، گفت: این ادعاها سیاسی، تبلیغاتی و بدون ادله بوده و با هدف تخریب مجلس شورای اسلامی بیان می‌شود.

اراک - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: 2 هزار و 200 بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه از سوی موکب‌داران استان مرکزی در نقاط مختلف این استان توزیع شد.

تهران - ایرنا - کارگردان پروژه موسیقی - نمایش سیمرغی به وسعت ایران با اشاره به آغاز تمرین‌های مجازی برای اجرای صحنه‌ای این اثر، گفت: تلاش داریم این اثر نمایشی را با همراهی کودکان و نوجوانان هشت تا 15 سال در قالب اثری موسیقایی و نمایشی به صحنه ببریم.

تهران - ایرنا - همزمان با روز چهارم خرداد برنامه هفت اقلیم با محوریت توجه به فرهنگ و هنر ایران زمین از رادیو پخش خواهد شد.

خمین - ایرنا - مدیر اداره منابع آب خمین از رهاسازی پنج میلیون متر مکعب در رودخانه این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به بارش‌های مناسب در سال آبی 98 و 99 به منظور تغذیه آبخوان دشت خمین شیرهای خروجی سد فرنق به صورت تنظیم شده در رودخانه شهرستان رهاسازی شد.

دزفول - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در واکنش به تحریم خود از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: تحریم‌های آمریکا پشیزی ارزش ندارند و هرگز ما را از تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت به مردم باز نمی‌دارند.

تهران - ایرنا - با مروری گذرا بر پخش سریال‌ها از شبکه نمایش خانگی در چند سال اخیر می‌توان دریافت که این شبکه بزرگ نمایشی، از پتانسیل و ظرفیت بالا و بالقوه‌ای در جذب مخاطب برخوردار است و چنانچه در مسیر درستی قرار گیرد می‌تواند به فضایی اثرگذار و قابل تامل در صنعت فیلم و سریال مبدل شود.

استانها - ایرنا - نماز عید سعید فطر امروز یکشنبه متفاوت با سالهای گذشته در سراسر کشور برگزار شد و نمازگزاران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که بیش از سه ماه است در ایران و جهان خودنمایی می کند، این فریضه دینی را در مساجد شهرها و روستاهای محل سکونت خود با حفظ رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری، اقامه کردند.

اروپا | بلگراد - ایرنا - رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و دیگر مقامات کرواسی در پیام های جداگانه عید سعید فطر را به مسلمانان این کشور تبریک گفتند.

تهران - ایرنا - حال عمومی استاد محمدعلی کشاورز رو به بهبودی است و این هنرمند بزودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

اهواز - ایرنا - رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معلم مسجدسلیمانی که اردیبهشت‌ماه امسال در جریان اختلاف با پرسنل اجراییات شهرداری این شهرستان اقدام به خودسوزی کرده بود روز یکشنبه فوت کرد.

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد: در پی زلزله 5.2 ریشتری ظهر امروز در 15 کیلومتری دو گنبدان و 44 کیلومتری چرام که در عمق 10 کیلومتری سطح زمین گزارش شد، با سه استان کهکیلویه و بویر احمد، فارس و بوشهر هماهنگی‌های لازم برای اعزام نیرو انجام شد.

تهران - ایرنا - قسمت جدید برنامه «مکث» در قالب ویژه برنامه‌ای 2 قسمتی روزهای 4 و 5 خرداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

بلگراد - ایرنا - ایرانیان مقیم و شیعیان صربستانی امروز یکشنبه برابر با اول ماه شوال همزمان با کشورمان نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه تورنتو متابولیت‌هایی را در خون شناسایی کردند که امکان پیش‌بینی دقیق ابتلا به دیابت نوع 2 را پس از تجربه یک نوع گذرا از این بیماری در دوران بارداری، فراهم می‌کند.