شنبه 21 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون عصر سوم خرداد 99 با هدف آنچه تسهیل در امور سرمایه‌گذاران و بازرگانان نام گرفت، آغاز به کار کرد.

مشهد - ایرنا - فعالان صنعتی خراسان رضوی در نخستین نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، کمبود مواد اولیه و عدم تخصیص کافی ارز را به دو عنوان مشکل اساسی صنایع در دوران کرونا عنوان کردند.

ایرنا - بیرجند - نماز عید سعید فطر روز یکشنبه با حضور مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد شهر بیرجند برگزار شد. عکس: مجتبی گرگی

بندرعباس - ایرنا - مسوول قرارگاه امام جواد (ع) شهر کوهستک سیریک گفت: با مشارکت دفتر رهبر معظم انقلاب 2 هزار دست غذای گرم تحت عنوان اطعام آسمانی میان مردم و خانوادهای نیازمند این شهر توزیع شد.

تهران - ایرنا - رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: در دوره جدید فعالیت وزارت صنعت انتظار می‌رود تشکل‌ها بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند و این مهم ضمانت اجرایی را هم به دنبال دارد.

دهلی نو - ایرنا - مقامات هندی اعلام کردند طوفان امفان که چند روز پیش مناطق شرقی این کشور در ایالت‌های بنگال و اودیسا را درنوردید، بیش از 13 میلیارد دلار به زیرساخت‌های این دو ایالت آسیب زده است.

دهلی نو - ایرنا - احمد شاه بخاری شاهی امام مسجد جامع دهلی اعلام کرد که به دلیل رویت نشدن هلال ماه شوال، فردا (دوشنبه) عید سعید فطر و روز اول ماه شوال خواهد بود.

تهران - ایرنا - یک روان درمانگر گفت: نخستین گام در مدیریت خانه‌نشینی کرونایی همزیستی مسالمت آمیز با اطرافیان و پاسخگویی به نیاز و کاهش اضطراب‌های یکدیگر است.

بندرعباس - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از مردم استان خواستاریم به منظور کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، از سفرهای غیرضروری به ویژه در ایام تعطیلات عیدفطر خودداری کنند.

پکن - ایرنا - چین در چرخشی آشکار که نشانه سختگیرتر شدن رفتار این کشور در قبال استقلال طلبان تایوان است، واژه «صلح آمیز» را از عبارت «وحدت با تایوان» پاک کرد.

ایرنا - نماز عید فطر صبح یکشنبه همزمان با سراسر کشور در شهر اردبیل برگزار شد.

تهران - ایرنا - یک روانشناس گفت: تداوم اضطراب ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در درازمدت منجر به بروز وسواس‌های فکری و عملی در افراد می‌شود.

خرم‌آباد - ایرنا - مومنان روزه‌دار ایران اسلامی امسال جشن عید فطر را با غمی غریبانه برپا کرده‌اند و به دلیل شیوع کرونا وداع متفاوتی با ماه بهار قرآن داشتند.

تهران - ایرنا - یک متخصص تغذیه با بیان اینکه حداقل تا سه ماه بعد از ماه رمضان مراجعه به مراکز درمانی افزایش پیدا می‌کند، گفت: بدخوراکی‌ها به ماه رمضان ختم نمی‌شود و پس از اتمام این ماه، بدن با شوک یا به عبارتی سونامی خوراکی‌ها مواجه می شود که این مساله وضعیت جسمی روزه‌دار را بغرنج تر می‌کند.

تهران - ایرنا - منتخب مردم کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس یازدهم، راه برون‌رفت از مشکلات را همدلی و هماهنگی قوای سه‌گانه دانست و گفت: اگر مجلس و دولت یک صدا باشند و مسائل مردم، نظام و انقلاب را در اولویت قرار دهند، مشکلات کشور حل می‌شود.

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: شهروندان قزوین مراقب باشند که تمام صندوق‌های زکات فطریه متحدالشکل با عنوان «شورای زکات استان قزوین» در سطح استان قرار گرفته و از پرداخت در صندوق‌های غیرمجاز خودداری کنند.