شنبه 21 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون حدود 1400 فقره بازرسی نظارتی از تاسیسات گردشگری استان قزوین انجام شده است.

تهران - ایرنا - استاد حوزه علمیه اصفهان از عید سعید فطر به عنوان جشن تصمیم‌های خوب یاد کرد و گفت: شیرینی عید فطر به فکر و ذهن ما نورانیت و نشاطی می‌دهد تا سرشار از تصمیم‌های خوب شویم.

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: هدایت پساب‌های صنعتی استان قزوین در مسیر توسعه و جلوگیری از استفاده نامناسب آن جزو اولویت‌های این شرکت در سال جاری است.

تهران - ایرنا - هافبک تیم فوتبال پیکان، گفت: با تلاش و همدلی سعی می‌کنیم مقطع دشوار لیگ را با موفقیت پشت سر بگذاریم و معتقدم در لیگ برتر می‌مانیم.

تهران - ایرنا - عضو تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران گفت: زنان وزنه‌بردار به تازگی وارد این رشته شده‌اند و دوپینگ زنگ خطری برای آنان محسوب می‌شود و مربیان باید آگاهانه با این مساله برخورد کنند.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه Hunan Normal واقع در چین دریافتند از هر 6 بیمار بهبود یافته مبتلا به کووید 19 که از بیمارستان مرخص می‌شوند، حداقل یک نفر تا سه هفته بعد حامل ویروس بوده و نتیجه آزمایش او مثبت است.

سبزوار - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) داورزن گفت: در ماه ضیافت الهی و به منظور مقابله با ویروس کرونا دو هزار بسته بهداشتی و سبدکالایی بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

تهران - ایرنا - دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ارتباط معکوسی بین سن شروع درمان کم کاری تیروئید و ضریب هوشی نوزاد وجود دارد، اظهار داشت: تاخیر در تشخیص و عدم درمان به موقع این بیماری با ضریب هوشی کمتری در نوزاد همراه خواهد بود.

همدان - ایرنا - «درآمدی بر شهرسازی معاصر همدان» نام کتابی است که روند گذار و گذر از سنت به مدرنیسم را در شهرسازی همدان بررسی و موشکافانه الگوی دایره‌سان و افلاک‌وار این کهن دیار را از منظر اقتباس از مدل‌های اروپایی و یا سررشته معماری حکومت مادها واکاوی می‌کند.

سبزوار - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به این که نوغانداری صنعتی اشتغالزا در این شهرستان است، گفت: 70 جعبه تخم نوغان برای تولید پیله ابریشم در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

بجنورد - ایرنا - سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در چهار شهر استان تامین شده است و امید می رود به ساخت واحدها، سرعت داده شود.

ایرنا - تهران - قطار مسافربری همدان - مشهد در ساعت 22 شامگاه شنبه در محل پل جدایش در خط آهن جنوب و در حوالی 10 کیلومتری پرند از ریل خارج شد.

مشهد - ایرنا - بیش از چهار سده از برگزاری جشنها و آیین‌های ویژه عید فطر در حرم مطهر امام رضا (ع) می‌گذرد و متناسب با هر دوره خاصه در دوره جمهوری اسلامی بر شکوه و جلال این آیین‌ها افزوده شده است.

اصفهان - ایرنا - "چهل نقش ونگار" نام و نشان کتابچه‌ای مصور و جمع و جور است که هنر دست و ذهن خلاق هنرمندان اصفهانی را معرفی و بازخوانی کرده است.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات به منظور حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به این استان تخصیص داده شده است.

مشهد - ایرنا - آستان قدس رضوی اعلام کرد بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از روز دوشنبه پنجم خرداد ماه صحن‌های حرم مطهر امام رضا (ع) به روی زائران روزانه از یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب بازگشایی خواهد شد.