پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این که 40 اثر دفاع مقدس این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است گفت: 10 پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.

تهران - ایرنا - مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه سازمان‌ها و نهادها از فردا (ششم اردیبهشت) خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه، دستورالعمل صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند 16 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از وقف به عنوان یک نهاد سرمایه‌ای در افتصاد اسلامی یاد کرد که امروز وقف و موقوفات نیازمند مدیریت علمی است.

تهران - ایرنا - هشت اثر از ایران به عنوان نامزد فهرست کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه معرفی شدند تا در تورنتوی کانادا داوری شوند.

تهران - ایرنا - مدیر گروه سینما دانشگاه سوره گفت از مقوله «فیلم‌جستار» به عنوان مقوله پیچیده‌ای یاد کرد که از «تعریف شدن» گریزان است و یکی از بهترین مصادیق برای «حدیث نفس» محسوب می‌شود.

تهران - ایرنا - بازیگر نقش ندیمه زلیخا در سریال یوسف پیامبر (ع) گفت: همه جای جهان همه گونه سطح زندگی وجود دارد، اما متاسف و ناراحت هستم و از برخی همکارانم گله دارم وقتی فیلمی را به کشورهای آمریکایی و اروپایی می‌برند فقط فقر و فلاکت و ضعف ما ایرانی‌ها را نشان می‌دهند.

تهران - ایرنا - ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!» همزمان با شروع پخش این مجموعه از شبکه امید، منتشر شد.

تهران - ایرنا - قسمت دوم مجموعه مستند «پا به ماه» با عنوان «کُر کوهستان» امشب به روی آنتن شبکه دو می‌رود.

تهران - ایرنا - 10 سینمای پرفروش کشور که بیش از 10 میلیارد تومان تا سه میلیارد تومان در فروردین فروش داشتند، اعلام شد.

اصفهان - ایرنا - سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی تا این لحظه گزارشی مبنی بر آسیب به بافت تاریخی شهر زواره بر اثر سیلاب های شب گذشته نداشته اند.

تهران - ایرنا - بازیگر سریال یوسف پیامبر (ع) می‌گوید: نقش‌های منفی و مثبت زیادی بازی کرده‌ام، اما شخصیت یعقوب نبی (ع) بهترین نقشی بود که بازی کردم، هر بار صحنه دیدار یوسف و پدر را می بینم گریه می‌کنم.

تهران - ایرنا - طی احکامی جداگانه از سوی محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، جمعی از استادان و مدیران ارشد فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی به عنوان اعضای کارگروه همایش ملی و بین المللی «حکیم طوس» منصوب شدند.

تهران - ایرنا - نمایش «آلاء» از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در ششمین جشنواره مونودرام کارتاژ تونس به روی صحنه می‌رود.

شیراز - ایرنا - بازآفرینی آثار فاخر گذشتگان و داستان‌های کهن و یا بازتاب آنها در آثاری که برای کودکان و نوجوانان امروز نوشته می‌شود، در عین مهم بودن با ظرافت‌هایی روبرو است که باید با باریک بینی به آنها پرداخت.

تهران - ایرنا - نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با پنج اجرا، بیست و ششمین ماه‌نشست «در آستانه» با جشن تولد شهره سلطانی و نشست ماهانه «عصر شعر و ترانه» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شوند.