چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - دبیر جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان «پوپک» گفت: بیش از 9 هزار نفر از 28 کشور در سومین دوره این جشنواره شرکت کردند.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی این وزارتخانه را به عنوان رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب کرد.

تهران - ایرنا - مجری برنامه «به افق فلسطین» درباره دلیل غیبت المیرا شریفی‌مقدم در این برنامه گفت: او چون برنامه صبحگاهی شبکه 2 را داشت برایش سخت بود تا دیروقت در برنامه زنده بماند، مدتی یک روز در میان در برنامه حاضر شد و پس از آن از اجرا انصراف داد.

تهران - ایرنا - بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره جوانی جمعیت گفت: کسانی که با پُزهای شبه روشنفکری مانع تحقق جوانی جمعیت هستند، به آیندگان ظلم می‌کنند.

تهران - ایرنا - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هزار عنوان کتاب در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد و جدیدترین آثار خود در گروه سنی «مثبت صفر» (کودکان بدو تولد تا 3 سال) را رونمایی می‌کند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: یکی از وظایف این موزه، بازنمایی حوادث مهم 45 سال انقلاب است تا از فراموشی و تحریف وقایع انقلاب و دفاع مقدس جلوگیری کنیم.

تهران_ ایرنا_ مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: سیره رضوی به گونه ای در جامعه ترویج دارد که تمام مردم روستای «کردر» هرمزگان به عنوان میزبان جشنواره روستایی و عشایری رضوی تمام خانه‌هایشان را با تمام تجهیزات در اختیار این رویداد قرار داده اند.

تهران - ایرنا - هفته طراحی گرافیک ایران به همت انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از تاریخ 7 الی 14 اردیبهشت ماه 1403 در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

تهران - ایرنا - کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ‌زاده در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - مشاور معاون امور رسانه و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به ضرورت جریان‌سازی و توجه به افکار عمومی جامعه، رویدادی با موضوع زنان و رسانه با عنوان جشنواره «مریم» برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - اظهارات مدیر یکی از سکوهای نمایش خانگی نسبت به جامعه هنری کشور، با موجی از انتقادات مواجه شده است.

تهران - ایرنا - فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا 31 شهریور 1403 است.

مسکو - ایرنا - چهل‌وششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشورهای عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد فرهنگی بخشیده است.

تهران - ایرنا - معاون صدای رسانه ملی با اشاره به هشتاد و چهارمین سالروز رادیو با تاکید بر اینکه رادیو در جهت تحول گام های بسیاری برداشته است، گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک که به مناسبت سالروز رادیو برگزار می شود، توانست با احیای گونه مستندسازی در رادیو منجر به رشد برنامه‌سازان این رسانه شود.

تهران - ایرنا - وزارت فرهنگ در سال 1402 برنامه‌های فراوانی در حوزه قرآن و عترت اجرا کرد، که نمایشگاه بین‌المللی قرآن یکی از آنها بود، تعیین تکلیف برای نهادهای دولتی در برگزاری نمایشگاه قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که درصورت تصویب شاهد تحولی بزرگ در فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود.

تهران - ایرنا - شاعر و نویسنده پیشکسوت گفت: از مدت‌ها پیش به دنبال انتشار یک مجموعه اشعار درباره انبیا و کربلا هستم؛ تقریبا پیامبری نیست که رد پایی در کربلا نداشته باشد.