چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کنسرت گروه موسیقی هوران به سرپرستی بهروز قهاری، 6 اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - آیین رونمایی پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران در دانشگاه سوره و هم‌زمان با نشست تخصصی «فیلم جُستار، نظریه و عمل»، برگزار شد.

تهران - ایرنا - با استقبال فوق‌العاده مخاطبان و عبور فروش فیلم «مست عشق» از 1/8 میلیارد تومان، آنونس رسمی فیلم در فاصله 1 روز مانده تا آغاز اکران رونمایی شد.

تهران - ایرنا - به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، تصویرسازی دیجیتال حسن روح‌الامین برای این شعر منتشر شد.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه شناسنامه ملی برای همه پروژه‌های فرهنگی - هنری در سطح کشور با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام، فعال، غیرفعال و بهره‌برداری شده خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی با اشاره به برگزاری جشن 40سالگی این مرکز در روز دهم مهر امسال، از انتشار دانشنامه حقوق ایران در آینده نزدیک خبر داد.

مراغه - ایرنا - استاد «حیدر عباسی» که از بزرگان حال حاضر فرهنگ و ادب آذربایجان و دارای نشان درجه یک فرهنگی و هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، در اشعارش به «باریشماز» یا «آشتی‌ناپذیر» تخلص می‌کند و رمزگشایی آن، گوشه‌ای از منظومه فکری وی را نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - دبیر اجرایی نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی گفت: بخش رقابتی این رویداد از امروز شروع می‌شود و تا تیرماه ادامه دارد و بنا به استقبال مخاطبان، این زمان می‌تواند تمدید شود. اختتامیه نیز احتمالا در پاییز 1403 خواهد بود و ما میزبان اصحاب رسانه در اصفهان خواهیم بود.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه رییس‌جمهوری به پاکستان سفر کرده گفت: ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد.

تهران - ایرنا - شب گذشته سوم خرداد، کاظم نظری؛ مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای نمایش «شامارن» اثری از هنرمندان بهبهانی نشست.

تهران - ایرنا - اولین جلسه از سلسله‌نشست‌های «علوم انسانی و مسائل جامعه ایرانی» با موضوع «فلسفه دانشگاهی و مسائل ایران امروز» با حضور بیژن عبدالکریمی و سید حسن حسینی، از اساتید فلسفه‌ی دانشگاه برگزار شد.

تهران - ایرنا - مستند «احمد» مقام اولین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین از هند را کسب کرد. همچنین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد 14 برگزیده خود را معرفی کرد.

تهران - ایرنا - مقاله دو کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سی‌ونهمین کنگره ادبیات کودکان دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) 2024 راه پیدا کرد.

تهران - ایرنا - روند تولید و پخش محصولات شبکه‌های نمایش خانگی نیازمند ضوابط و قواعد اختصاصی مناسب خود است حال آن که در این چند سال که پلتفرم‌های وی او دی به وجود آمده‌اند، بیشتر وقتشان صرف رفع مسائل حاشیه‌ای شده است. مساله اصلی بر سر این است که چه کسی بر آن‌ها نظارت کند؟

تهران - ایرنا - ششمین دوره دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در حوزه‌های کتاب و کتابخوانی فراخوان داد.

تهران - ایرنا - شاید برای توسعه روابط فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی با هر کشوری نیازمند استدلال و محاسبه باشیم، اما همسایگی و اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت برای تعمیق این نوع تعاملات کافی است، آن هم مردم ایران و پاکستان در یک صف قرار داریم و رسم دوستی و همسایگی را در میان سروده‌های شعرای ملی‌شان به راحتی می‌توان به یاد آورد.