چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محسن شجاعی راننده و محافظ شهید سپهبد محمد ولی قرنی بود که تا لحظه شهادت ایشان توسط گروه فرقان کنارش بود؛ در این گزارش زوایای مختلف زندگی سپهبد قرنی را از به نقل از این محافظ می‌خوانیم.

تهران - ایرنا - «مصطفی الموتی» از رجال سیاسی دوره پهلوی در خاطراتش درباره سقوط رژیم می‌نویسد: «شاید اگر مثلا مطبوعات قدرت داشت خیلی از تندروی‌ها جلویش گرفته می‌شد، اگر مجلسین قدرت داشتند خیلی از تندروی‌ها جلویش گرفته می‌شود ولی نه به آن سیستم هرج‌ومرج که اصلا نشود کاری بکند.»

تهران - ایرنا - بازیگر فیلم «آسمان غرب» گفت: میلاد کی‌مرام، برادرانه با ما تمرین می‌کرد. او برای سکانس‌های احساسی ساعت‌ها تنها می‌شد و اثر آن تا مدت‌ها بعد از آن سکانس نیز همراه او بود تا به حالت عادی برگردد.

تهران - ایرنا - کنسرت‌های پاپ طی 2 دهه ابتدایی و انتهایی فروردین‌ماه، به بیش از 160 نوبت اجرا رسید که سهم شهرستان‌ها، 3برابر اجراهای صحنه‌ای پایتخت بود.

اصفهان - ایرنا - پیوند اردیبهشت و گل سرخ در اصفهان ریشه در فرهنگ ایران و جشن اردیبهشتگان دارد. گلرخ شهری که نامش با گل سرخ پیوندی دیرینه دارد و در اردیبهشت پاره‌ای از فردوس بر روی زمین می‌شود.

تهران - ایرنا - نخستین گروه از زائران عمره از تهران در قالب دو کاروان 85 نفره پس از حدود یک دهه چشم انتظاری، لحظاتی پیش با پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) خاک ایران را به مقصد عربستان سعودی ترک کردند.

اصفهان - ایرنا - معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی گفت: اصفهان شناسنامه کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در هر سه حوزه خوش درخشیده است.

خمین - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین از درگذشت «نصرت الله میرزایی» از شبیه خوانان پیشکسوت شهر خمین پس از تحمل سالها بیماری، صبح امروز خبر داد.

تهران - ایرنا - تشکیل «شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنرهای سنتی و میراث‌داران تمدنی» در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پایان بلاتکلیفی هنرمندان این حوزه‌ها برای دریافت درجه‌های هنری، یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت سیزدهم است.

تهران - ایرنا - آیین تکریم از معاون پیشین و معارفه معاون جدید امور بین‌الملل بنیاد سعدی امروز در محل بنیاد سعدی با حضور حدادعادل و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه، موسسه فرهنگی اکو و فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

تهران - ایرنا - قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: فردوسی و زبان فارسی، تنها متعلق به یک دستگاه نیست و فراتر از ایران بوده و متعلق به تمامی فارسی‌زبانان و ایران فرهنگی بزرگ است و به هر اندازه در این زمینه کار کنیم، کم است.

تهران - ایرنا - مجله سینما زاویه امشب با نگاهی به فیلم «آسمان غرب» به بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی می‌پردازد.

تهران - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر بر لزوم نوآوری، پویایی و بهینه‌سازی فرآیندها و تسهیل کردن امور مرتبط با حوزه حج و زیارت گفت: اگر مانند 10 سال قبل بیاندیشیم، از جامعه امروز عقب خواهیم ماند.

تهران - ایرنا - آخرین قسمت از برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» اولین رقابت تخصصی در زمینه شعر، پخش شد و در این قسمت از برنامه، برگزیدگان فصل اول «سرزمین شعر» معرفی شدند.

تهران - ایرنا - رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: رسانه‌ها مهمترین و موثرترین ابزار بیان و معرفی آثار مردمی عاشقان سیدالشهدا (ع) در اربعین حسینی هستند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت که در عملیات انتقال زائران حج عمره که از روز سوم اردیبهشت ماه 1403 آغاز می‌شود و به مدت 21 روز ادامه خواهد داشت، روزانه 500 زائر به سرزمین وحی عزیمت می‌کنند.