سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگر ادبیات و تاریخ با بیان این که میرزا تقی‌خان درباره پیشرفت ایران بسیار حساس بود و دائم به قدرت و رشد ایران فکر می‌کرد، گفت: امیرکبیر ایران و جهان خودش را به خوبی می‌شناخت، تلفیق درک‌مندی و دردمندی بود و درک روشنی از روزگار و دردهای آن داشت.

تهران - ایرنا - درحالی به استقبال آخرین هفته دی ماه می‌رویم که نخستین روز از ماه رجب فرا می‌رسد؛ ماهی که فرصتی دوباره فراهم می‌شود تا بندگان با خدا آشتی کنند و با دعا و مناجات، توشه ای برای آخرت برگیرند.

تهران - ایرنا - کارگردان «میرو» ضمن بیان توضیحاتی درباره این فیلم سینمایی عنوان کرد که کیفیت ساخت «میرو» پاسخی به منتقدان فیلم قبلی‌اش «هوک» است.

تهران - ایرنا - روش‌های بسیاری در مورد حضور ذهن و قلب در نماز گفته شده اما مهم‌ترین مرحله برای تمرکزِ کافی در نماز این است که اهمیت آن را درک کنیم و باید آن‌قدر به نماز فکر کنیم تا به اهمیت فوق‌العاد آن پی‌ببریم.

تهران - ایرنا - مجموعه شعر «اعجاز غزل» دارای 65 غزل است و در وصف عشق و مسائل اجتماعی و وفاداری و... تجربیات و احوالات شاعر را بیان می کند که گویی غم و شادی امروز خود را از لطف خدا می‌داند.

تهران - ایرنا - کارگردان «تنها، نترس، بدون سلاح» عنوان کرد که این مستند درباره گردان‌های شناسایی و نقش آنها در آزادسازی خرمشهر است.

ساری - ایرنا - نمایش موزیکال طنز "طبیب اجباری" که از یکم دی در بهشهر روی صحنه رفته و قرار است تا پایان ماه جاری اجرا شود استقبال کم‌نظیر شهروندان این شهر مواجه شده و نخستین ماه زمستان را برای بهشهر به یک ماه تئاتری تبدیل کرد.

تهران - ایرنا - عبدالرحمان شلیلیان نویسنده فیلمنامه «دریادار بایندر» جایزه فانوس بخش فیلمنامه چهاردهمین جشنواره مردمی عمار را به دلیل ساختار منسجم و نیز بیان مقاومت ملت ایران در برابر استعمار کسب کرد.

تهران - ایرنا - آیین رونمایی از مجموعه آثار «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) حامی رسول اعظم (ص)» در 33 جلد، صبح امروز پنجشنبه، 21 دیماه با پیام حضرت آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع معظم تقلید، در مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار شد.

تهران - ایرنا - بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران» توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

دزفول - ایرنا - سفیر جمهوری بلاروس در تهران در سفر به خوزستان از زیگورات چغازنبیل، موزه و محوطه میراث‌جهانی شوش بازدیدکرد.

تهران - ایرنا - نخستین اجراهای چهارهمین جشنواره تئاتر بسیج با مضامینی از جنگ و دفاع مقدس، ترورهای ناجوانمردانه و تفاوت نسلی همراه شد و مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت.

تهران - ایرنا - پوستر مستند داستانی «مردی با کیف قرمز» به نویسندگی و کارگردانی مجید رستگار و تهیه‌گنندگی محمد عبدی از تازه ترین محصولات مرکز مستند «سفیرفیلم» منتشر شد.

تهران - ایرنا - فراخوان ثبت‌نام برای شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منتشر شد.

تهران - ایرنا - فیلم مستند «اولی‌ها» دومین برنامه از بخش «مروری بر آثار عباس کیارستمی»، یکشنبه 24 دی‌ماه ساعت 15 در سالن سینماتِک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

تهران - ایرنا - اولین سانس بسته زمستانی فیلمِ کوتاه هنر و تجربه با عنوانِ «یک سانس؛ چند رویا» با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان و اهالی هنر و رسانه برگزار شد.