چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس هیات‌مدیره جامعه باستان‌شناسی ایران با بیان اینکه قوانین تنبیهی تعرض به حریم‌ها بازدارنده نیست، گفت: اگر از فردی که یک خانه تاریخی را تخریب کرده و به جای آن برج می‌سازد جریمه سنگین بگیرند و مجازات شود، دیگر کسی هوس برج‌سازی به جای این خانه‌ها نمی‌کند.

تهران - ایرنا - دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: 147 اجرای موسیقی با 333 دفعه اجرا آذرماه 1402 روی صحنه رفتند.

تهران - ایرنا - جشنواره فیلم فجر تا اینجا توانسته حداقل بر روی کاغذ، کنجکاوی‌هایی را به وجود بیاورد که مخاطبان بسیاری را به دنبال کردن این رویداد ترغیب می‌کند. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم این کنجکاوی‌ها تا چه اندازه قادر خواهند بود رضایت حداکثری مخاطبان را رقم بزنند و اصولا آیا جشنواره امسال خواهد توانست غافلگیری خوبی را رو کند یا خیر.

تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب ضمن شرح دعای هر روز ماه رجب بر دانستن معنای دعا تاکید کرده و فرمود که آن فقره معنوی‌تر و روحی‌ترِ دعای این ماه نجات از آتش دوزخ است.

تهران - ایرنا - کاخ موزه پکن که به «شهرممنوعه» شهرت دارد، به مدت 3 ماه از آثار با شکوه ایرانی که بیش از 3 هزار سال فرهنگ و هنر ایران را به نمایش می‌گذارد، میزبانی می‌کند؛ نمایشگاهی که با هدف معرفی شایسته تاریخ و تمدن شکوهمند ایران باستان و ترغیب و تشویق گردشگران چینی برای سفر به ایران تا 21 فروردین 1403 دایر است.

یزد - ایرنا - "محمد مهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان یزد ضمن حضور در یادواره شهیدان مهدی فتوحی اردکانی و میرزا علی علیمحمدی در شهر اردکان و دیدار با خانواده شهید فتوحی از موزه ایثار و شهادت این شهر نیز بازدید کرد. همچنین بازدید از تالار مرکزی یزد از دیگر برنامه های سفر وزیر به استان یزد بود.

یزد - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تکمیل پروژه تالار مرکزی یزد بعد از 16 سال بلاتکلیفی طی 2 سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد.

تهران - ایرنا - کتاب «نفرین شده» داستان دختری نوجوان به نام اریکا است که به دلیل ابتلا به بیماری روماتیسم، بخشی از توانایی‌هایش را از دست داده است، اما مهمترین مشکل او فقدان زندگی اصیل است.

یزد - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مکتبی که با شهادت عجین شده، هرگز شکست نمی خورد و در عرصه های مختلف و هر جا نیاز شد، جوانان این مرز و بوم خون پاک خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.

تهران - ایرنا - جشنواره فجر 42، موارد کنجکاوی‌برانگیزی دارد که در این گزارش گرافیکی به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم. از اولین فیلم جواد عزتی در کسوت کارگردانی تا آخرین بازی علی نصیریان از موارد مورد انتظار این جشنواره به حساب می‌آید.

تهران - ایرنا - مدیر اجرایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: طراحی نشان دائمی (لوگو آرم) این رویداد ملی را با توجه به جنبه‌های اصیل و فضای نوپدید رسانه‌ای را به رقابت می گذاریم، از هنرمندان و طراحان گرافیک دعوت می‌کنیم تا «نشان دائمی» این نمایشگاه را طراحی کنند.

تهران - ایرنا - موزیک‌ویدیوی «در زلف تو آویزم» با بهره‌مندی از فضاهای بصری درست، این امکان را پدید آورده تا هارمونی خوبی میان تم عارفانه شعر و جهان بصری کار ایجاد کند تا حظ بیشتری از این آهنگ برده شود.

تهران - ایرنا - دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: در بخش بین‌الملل 621 اثر از سوی 87 کشور ارسال شد و فیلم‌ها انتخاب شدند. امسال بخش ویژه‌ای برای فلسطین هم داریم.

تهران - ایرنا - بازیگران و کارگردان سریال «مستوران» امشب در برنامه «بسته پیشنهادی» در شبکه 2 سیما حضور می‌یابند.

تهران - ایرنا - دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با بیان اینکه سال گذشته 56 گروه نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره بودند، تصریح کرد: امسال با وجود اینکه تا روز پایان فراخوان مهلت باقیست، تعداد از سال گذشته فراتر رفته است.

تهران - ایرنا - برج میلاد به عنوان خانه جشنواره فجر در چهل و دومین دوره برگزاری این رویداد انتخاب شده است تا بار دیگر اصحاب رسانه در این مجموعه به تماشای آثار بنشینند.