شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - اگر چه شعرخوانی در جوار آرامگاه حافظ خاتم به شیراز بردن است، اما شامگاه پنجشنبه در یادروز غزل‌سرای بلند آوازه شهر، اهالی پیر و جوان ادب پارسی ذوق شاعرانه خود را در حضور رئیس جمهور جلوه‌گر کردند تا آیت الله رئیسی در پایان بگوید وجود چنین شاعرانی جای سپاسگزاری از درگاه خداوند دارد.

کاشان - ایرنا - سخنگوی دولت گفت: سیدحسن نصرالله سال ها قبل گفته بود که اسرائیل ضعیف تر از تار عنکبوت است اما با استفاده از ابزار رسانه ای برایش ظاهر پوشالی ساخته اند و امروز تفکر مقاومت ظاهر پوشالی صهیونیست ها را افشا کرد.

شیراز _ایرنا _ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامی داشت یادروز حافظ سیاست‌های فرهنگی دولت را تبیین کرد و گفت: سیاست‌های دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر به بار نشسته و آمارها گویای رونق در این عرصه اند.

شیراز - ایرنا - امروز پنجشنبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد شهرستان ممسنی شد و با جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر دیدار کرد، در این دیدار یکی از هنرمندان موسیقی سنتی لری دی بلال (نورآبادی) اجرا کرد.

اصفهان - ایرنا - آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان از ساعت 19 در سالن کوثر مجموعه ارتش با حضور پرشور کودکان و خانواده‌هایشان، بیش از دویست تن از مسئولان لشکری، کشوری و استانی، صاحبان آثار، اصحاب رسانه، چهره‌های محبوب سینمای ایران، مهمانان خارجی و مدیران سینمایی و رسانه ملی برگزار شد.

شیراز - ایرنا - شیراز را به خاتم‌های استخوان‌دارش می‌شناسند، به کاشی‌های هفت‌رنگی که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، فارس را هم به شهرهای جهانی صنایع‌دستی‌اش؛ برای همین بود که رئیس‌جمهور یکی از برنامه‌های نخستین روز از سفر خود به این استان را به بازدید از غرفه‌های صنایع دستی اختصاص داد.

شیراز - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که سیاست راهبردی و رویکرد اصلی دولت سیزدهم به ویژه این وزارتخانه بر تکمیل و اتمام طرح های نیمه تمام و در عین حال اثربخش در زندگی مردم و توسعه محور استوار است.

شیراز - ایرنا - محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر اعضای هیات دولت به استان فارس از چهار طرحواره برگزیده یاد روز حافظ در شیراز رونمایی کرد.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه به‌رغم اختلاف مبنایی با تفکر غرب از دستاوردهای محققان جهان استفاده می‌کنیم، گفت: دستاوردهای مثبت غرب را می‌پذیریم، اما تفکرمان غرب‌گزین انتقادی است و نسبت به استکبار غرب، غرب‌ستیز هستیم.

شیراز - ایرنا - هنرمندان خلاق بسیاری در شهرستان محروم ممسنی به خلق آثار هنری دست می‌زنند اما همواره ناشناخته هستند؛ هنرمندانی که اینک با عملکرد متفاوت دولت سیزدهم و دیدار رو در روی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهره از نقاب گمنامی آنها برداشته می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل همکاری‌ها و تنظیم گری صادرات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: شبکه ای از هنرمندان توانمند در داخل کشور ایجاد می‌شود که اعضای این شبکه به صورت تعاملی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی در اختیار دفتر نمایندگی های ایران قرار می‌گیرد.

تهران - ایرنا - دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اولویت این رویداد را جذب آثار هنرمندان کشورهای همسایه دانست و از رایزنان فرهنگی خواست ظرفیت لازم را فراهم و برای معرفی جشنواره فیلم کوتاه تهران پیگیری های لازم را انجام دهند.

پردیس - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف در طول سال از محل نذورات، کمکهای خیرین و موقوفات بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال به نیازمندان کمک رسانی داشته است.

مشهد - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی به مناسبت درگذشت استاد «محمدرضا راشد محصل» اظهار کرد: اگرچه جای دانش‌مردی چون او در پهنه علم و دانش و ادب به آسانی پر نخواهد شد، اما آثار گرانقدرش یاد و نام او را در فکر و ذهن اهل نظر برای همیشه ماندگار خواهد کرد.

تهران - ایرنا - تعدادی از چهره‌های بین‌المللی که به‌عنوان مهمان در چهلمین جشنواره فیلم‌کوتاه تهران حضور دارند، در قالب نشست‌های تخصصی «40-20» از موضوعات روز سینما می‌گویند.

تهران - ایرنا - نشست تخصصی «بزرگداشت مقام خواجه شمس‌الدین محمد حافظ» در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار شد و اندیشمندان این حوزه موضوعات نگاهی به شرایط سیاسی و اجتماعی عصر حافظ، تأملی در پرداختن از معشوق به ممدوح در شعر حافظ، نسبت حافظ با فلسفه، اشعار حافظ بر کتیبه‌های شبه قاره هند و تبلور غزل سعدی در غزلیات حافظ را به بحث نهادند.