یک‌شنبه 22 مهر 1403

ایستادگی ملت ایران در دفاع از فلسطین در تاریخ ماندگار است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایستادگی ملت ایران در دفاع از فلسطین در تاریخ ماندگار است

اسلام‌آباد - ایرنا - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان با اشاره به نقش مخرب برخی از اعراب منطقه و همدستی آنان با طرح آمریکایی - صهیونیستی معامله قرن، گفت: ایستادگی ملت ایران در دفاع از فلسطین در تاریخ ماندگار و مورد قضاوت وجدان‌های بیدار نسل‌های آینده قرار خواهد گرفت.

«محمد رضا ناظری» در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس نامیده شده است. حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران این روز را روز جهانی قدس اعلام کردند.

وی افزود: اسرائیل بر مبنای مظلوم نمایی کاذب و یک دروغ سیاسی بزرگ شکل گرفته گرفت. تئودور هرتسل پایه گذار جنبش جهانی صهیونیسم و نویسنده کتاب دولت یهود، در کتابش چنین نوشت که که یهودیان ساکن در هر جای دنیا به ویژه در اروپا باید مظلوم نمایی کنند.

ناظری افزود: چه بسا بسیاری از داستان‌ها و حوادث یهود ستیزی، ساخته خود صهیونیست‌ها برای نشان دادن این مظلومیت و رسیدن به هدف اصلی (دولت یهود) باشد.

وی تاکید کرد: امروز حمایت ازفلسطین صرفا محدود به مسلمانان نیست بلکه پیروان همه ادیان حتی برخی از گروههای یهودی ضد صهیونیسم نیز درمخالفت با سیاست‌های ضد بشری رژیم غاصب اسرائیل، روز جهانی قدس را بزرگ می‌شمارند و در راهپیمایی‌ها مشارکت فعال دارند.

سرکنسول ایران در لاهور افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از فلسطین، نفی اشغالگری و رد همه توافقات سازش روشن است. اما ظلم و جنایت اسرائیل و حمایت یک جانبه دولت ترامپ از این رژیم و اقدامات غیرقانونی از جمله انتقال سفارت به بیت المقدس و طرح معامله قرن، به حدی است که امروزه بسیاری از کشورهای طرفدار صلح و سازش از جمله کشورهای اروپایی که خود مسبب و بانی اشغال فلسطین بوده‌اند، در مقابل سیاست‌های آمریکا قرار گرفته و در شورای امنیت از موضع آمریکا و اسرائیل به شدت انتقاد می‌کنند.

وی افزود: طرح به اصطلاح معامله قرن، یعنی منتفی شدن تشکیل کشور فلسطین و فروپاشی راه حل دو دولت. تاسف بارتر از اقدام دولت ترامپ، خیانت و معامله پنهانی برخی کشورهای عربی است که تسهیل کننده اجرای معامله قرن شده‌اند.

محمد رضا ناظری گفت: عمق فاجعه و خطر طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای فلسطینیان به‌اندازه‌ای است که علیرغم تهدیدات مکرر ترامپ و فشار دو کشور عربی بر فلسطینی‌ها برای پذیرش معامله قرن، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که خود از مذاکره کنندگان اصلی توافق اسلو بود، امروز در برابر این طرح ایستادگی می‌کند.

وی در پایان گفت: عظمت ملت ایران که در دفاع از مردم فلسطین، مظلومانه ایستاده و هزینه‌های سنگین داده‌اند، در تاریخ ماندگار بوده و مورد قضاوت وجدان‌های بیدارآیندگان قرار خواهد گرفت.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*