سه‌شنبه 29 اسفند 1402

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

جنرال موتورز تا سال آینده نسخه الکتریکی خودروی اسپرت کوروت را عرضه می‌کند.

سرپرست معاونت آبزی‌پروری شیلات خوزستان مدیریت در تراکم کشت، بکارگیری روش‌های نوین آبزی‌پروری از جمله استفاده از پروبیوتیک‌ها و هواده‌ها به منظور بهبود کیفیت آب و بیمه محصولات آبزی‌پروری را در شرایط و وضعیت کم‌آبی به بهره‌برداران توصیه کرد.

هیات روغن پالم مالزی از کشورها می‌خواهد در اولویت‌های غذا در مقابل سوخت، تجدید نظر کنند زیرا تصمیم اندونزی برای ممنوعیت صادرات روغن پالم باعث شعله ورشدن بحران کمبود جهانی روغن خوراکی شده است.

شرکت مِتا در اقدامی که بارزکننده اهمیت روزافزون کسب و کار سخت افزار است، نخستین فروشگاه فیزیکی خود را ماه میلادی آینده خواهد گشود.

عضو هیات علمی گروه آب دانشگاه شهید چمران اهواز با انتقاد از راندمان پایین آبیاری در بخش نیشکر خوزستان گفت: کشت و صنعت‌های نیشکری باید راندمان آبیاری مزارع نیشکر در خوزستان را افزایش دهند تا میزان آب اختصاص یافته به این بخش از حدود 3.2 میلیارد مترمکعب به 2 میلیارد متر مکعب برسد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین مخزن ذخیره سازی فرآورده های نفتی جنوب کشور در بندرعباس احداث می شود.

تفاهم‌نامه مالی طرح احداث مخزنگاه با نام شهید نادر مهدوی در استان هرمزگان با حضور وزیر نفت امضا شد.

اگر در مدت 12 ماه از تغییر کنترل مدیریت توییتر، به خدمت پاراگ آگراوال، مدیرعامل این شرکت خاتمه داده شود، وی 42 میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

ظرفیت جهانی نیروگاه‌هایی که با زغال سنگ کار می کنند، سال میلادی گذشته که تقاضا برای نیرو در مقایسه با اوج دوران پاندمی بهبود پیدا کرد، یک درصد افزایش یافت.

تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند سیار در کشور تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400 به بیش از 95 میلیون و 869 هزار مشترک و ضریب نفوذ پهن‌باند سیار نیز به 114.06 درصد رسید.

مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت که از فناوری‌های اینترنت پرسرعت، شامل ADSL، VDSL، FTTX و TD-LTE استفاده می‌کنند، تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400، به 11 میلیون و 50 هزار مشترک رسیده‌اند.

نایب رئیس شورای شهر تهران بر افزایش ایمنی وسایل نقلیه و استانداردسازی راه‌ها تأکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر از خسارت بیش از 95 درصدی اراضی دیم این شهرستان به دلیل خشکسالی و کمبود بارش‌ها خبر داد.

قیمت نفت پس از این که روز گذشته تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به ادامه قرنطینه‌های کرونایی در چین و متاثر شدن تقاضا برای سوخت سقوط چشمگیری را تجربه کرد، در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی اندکی بهبود یافت.

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان زنجیره کاملی از دستگاه‌های حفاری معادن را ارائه کردند که به گفته آنها این محصولات ضد انفجار برای کاربرد در معادن زیر زمینی زغال سنگ تولید شده و گواهینامه ضد انفجار اروپا برای این محصول نیز صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از خرید 4 هزار و 778 تن گندم و 292 تن کلزا تاکنون در شهرستان خبر داد.