یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

گندم یکی از محصولاتی است که به دلیل اهمیت فراوان نسبت به دیگر محصولات کشاورزی همواره نیازمند توجه ویژه ای بوده است به همین دلیل تعیین نرخ چهار هزار تومانی از سوی دولت برای خرید تضمینی آن سروصدای بسیاری به پا کرد تا اینکه در روز گذشته شاهد تغییر این قیمت و افزایش آن به پنج هزار تومان و تصویب این نرخ بودیم.

در حالی که تقریبا دو هفته از مهلت دو ماهه ثبت اطلاعات ملکی در سامانه املاک و اسکان گذشته، کسانی که تا 19 خردادماه اطلاعات خود را ثبت نکنند از 15 خدمت اجتماعی مثل ثبت نام مدارس، آب و برق، یارانه، گذرنامه و پلاک خودرو محروم می‌شوند.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و عقبگرد بازده اوراق خزانه آمریکا، افزایش یافت و نزدیک به بالاترین رکورد خود در هفته جاری ایستاد.

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کووید 19 در هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، برای دومین روز کاهش پیدا کرد.

پایانه مرزی پیشین سومین گذرگاه رسمی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مقامات پاکستانی به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر افزایش بهره‌روی و کاهش هزینه‌های حضور با برگزاری نمایشگاه مجازی با بیان اینکه امروزه فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در کشور افزایش پیدا کرده گفت: صنعت نمایشگاهی هم دچار یک تحول عظیم شده است و حتی بعد از کرونا هم به دلیل مزایایی که دارد، مورد استفاده و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به اعتقاد محققان کمبود آب در کشور توجیه‌پذیر نیست؛ چرا که دانش فنی طراحی، ساخت و اجرای سیستم‌های آب شیرین‌کن و نمک‌زدایی در کشور موجود است و از این سیستم‌ها می‌توان آب‌هایی با قابلیت صادراتی تولید کرد؛ همان اقدامی که کشورهای حوزه خلیج فارس اجرایی کرده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پایانه مرزی ریمدان و پیشین در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته شدند و پایانه پیشین طی مدت زمانی کمتر از 44 روز ساخته شد.

یکی از شرکت‌های فناور پوشش‌های گالوانیزه سرد حاوی نانومواد به منظور بهبود خواص مقاومت فولاد در برابر خوردگی به بازار عرضه کرده است.

مدیرکل غله و خدمت بازرگانی قم با تاکید بر ثبات نرخ نان در قم و برخورد با متخلفان گران‌فروش، گفت: افزایش قیمت نان در این استان خودسرانه است.

اپل در نخستین رویداد مجازی ویژه امسال که در مقر این شرکت در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار شد، جدیدترین مدلهای آی پد پرو و آی مک و محصولات جدید دیگر این شرکت را رونمایی کرد.

پلتفرم پیام رسانی دیسکورد مذاکرات فروش با مایکروسافت را خاتمه داد و قصد دارد به رشد کسب و کار خود به عنوان یک شرکت مستقل متمرکز شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران خوزستان گفت: مرغ‌های موجود در بازار امروز حاصل جوجه‌ریزی‌های اسفندماه است؛ در جوجه‌ریزی‌های اسفندماه کاهش 20 درصدی به وجود آمد که نتیجه این کاهش، کم شدن میزان تولید در بازار شده است.

کمیته قضایی کنگره آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که اجازه می‌دهد اوپک و کشورهایی که با این گروه همکاری می کنند به دلیل بالا بردن مصنوعی قیمتهای نفت، هدف پیگرد قرار گیرند اما معلوم نیست کنگره چنین قانونی را بررسی خواهد کرد.

‌بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغ شده برای مراقبت‌های بهداشتی در مبادی مرزهای هوایی، دریایی و جاده‌ای 13 کشور در فهرست ویژه و شامل ممنوعیت و 27 کشور پرخطر شامل محدودیت و شرایط ویژه برای ورود به ایران در نظر گرفته شدند که برای هر کدام از این مقاصد و البته دیگر کشورهای خارجی پروتکل‌هایی پیش‌بینی شده است.

شرکت سینوپک چین برنده قرارداد توسعه میدان گازی منصوریه عراق واقع در نزدیکی مرز ایران شد.