شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت از صدور حواله 70 هزار تنی روغن صنف و صنعت و آغاز توزیع روغن جامد خوراکی خبر داد.

طی دروه فعالیت صندوق توسعه ملی بیش از 37 میلیارد دلار تقاضای دریافت تسهیلات ارائه شده که بالغ بر 20 میلیارد دلار آن پرداخت قطعی شده است.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به پیامدهای اقتصادی شیوع چشمگیر کووید 19 اندکی افزایش یافت اما در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر قرار دارد.

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به کندی روند احیای اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت به دلیل شتاب در روند افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا کاهش یافت.

عدم پیش بینی منابع مالی لازم برای تولید یک میلیون واحد مسکونی، نبود صراحت درباره نرخ سود تسهیلات و نگرانی از تورم زا بودن طرح جهش تولید و تامین مسکن از ابهامات این ایده عنوان می شود.

وزیر انرژی جدید روسیه همسو با سایر اعضای گروه مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) خواستار همکاری بیشتر و اقدامات هماهنگ در بازار گاز شد.

تمایل معامله گران به خرید پوند و یورو باعث عقب رفتن دلار شد.

یوتیوب گوگل مشکلی که به قطعی جهانی دسترسی به این سرویس ویدیویی منجر شده بود را برطرف کرد.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) در تازه ترین پیش بینی خود اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت بعید است تحت تاثیر عرضه واکسن کووید 19 در سال 2021 به میزان قابل توجهی تقویت شود.

مذاکرات میان اوپک و متحدانش در خصوص به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید نفت در ابتدای سال آینده به تاخیر سه تا شش ماهه افزایش تولید متمرکز شده است.

رگولاتور آلمان از واتس‌اپ و سایر سرویسهای پیام رسان درباره نحوه نگهداری اطلاعات خصوصی کاربران و وضعیت حریم خصوصی در صورت امکان ارسال پیام میان پیام رسانهای مختلف تحقیق می کند.

گران‌ترین الماس روسیه که یک سنگ صورتی بی عیب به وزن 14.83 قیراط بود، در حراجی ساتبیز ژنو 26.6 میلیون دلار فروخته شد.

تمامی شاخصهای مهم بورسی اروپا و آمریکا ریزشی شد.

نرخ تورم بزرگترین اقتصاد اروپا به کمترین سطح پنج سال اخیر رسید.

یک کارشناس امور اصناف معتقد است با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا ساعت مشخصی ندارد و همچنین با توجه به محدود نبودن رفت و آمدها، تعداد بالای کارکنانی که از استان‌های اطراف به تهران رفت و آمد دارند و تجمع آن‌ها در وسایل حمل و نقل عمومی با در نظر گرفتن محدودیت ساعتی برای مشاغل و همچنین فعالیت بدون نظارت دستفروشان و وانت‌ها، این سیاست راه حل درستی نیست و از طرف دیگر دولت در صورت قرنطینه...

رشد فصلی منتهی به ماه سپتامبر انگلیس 15.5 درصد اندازه گیری شد.