جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فضای جامعه وارد شور و شوق و جنب و جوش انتخاباتی شده است، تاکید کرد: استقبال مردم از انتخابات پرشور و حماسی خواهد بود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید روی بحث واکسیناسیون مانور دهیم.

در شب شعر دیدار ماه که شب گذشته در حوزه هنری برگزار شد، متن نامه رهبر انقلاب خطاب به حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی خوانده شد.

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق اظهار کرد: به نظر می رسد یکی از محورهای مهم رایزنی آقای ظریف با مقامات عالی رتبه عراق از جمله نخست وزیر این کشور توافق در مورد تعیین مکانیزمی جهت پرداخت بدهی عراق به ایران بوده است و گویی قسمتی از این منابع برای خرید واکسن اختصاص داده شده است.

سفیر ایران در دوحه با" احمد عبدالله الجمال" رئیس کل گمرک قطر دیدار و رایزنی کرد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید مرزهای شرقی کشور برای مقابله با ورود گونه جهش یافته هندی کرونا بسته شود، گفت که نیروهای مسلح در بستن مرزها ورود کرده تا کشور وارد چالش جدید نشود.

سفیر ایران در عمان تاکید کرد: روابط ایران و عمان بر مدار دوستی و خردمندی است.

یک فعال سیاسی گفت: باید به برنامه ای که می تواند وضع فعلی را بهبود بخشد رای داد، باید به جای فرد به برنامه رای داد.

وزیر امور خارجه کشورمان، صبح روز چهارشنبه در یک مطلب اینستاگرامی به جنجال های اخیر در مورد فایل صوتی منتشر شده از وی و نوع تعاملش با سردار شهید قاسم سلیمانی واکنش نشان داد.

در این شماره از بسته اخبار بین‌الملل ایسنا، خبرهایی از واکنش آمریکا به فایل صوتی منتشرشده از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، آغاز تنش در روابط میان ترکیه و آمریکا، افزایش بی‌سابقه بودجه نظامی کشورهای جهان با وجود همه‌گیری کرونا، شکل‌گیری اعتراضات دوباره در عراق و چند خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

یک کارشناس مسائل حقوقی بر اهمیت استفاده از نظرات روانشناسان، جرمش ناسان و جامعه شناسان برای بازنگری در قوانین کیفری تاکید کرد.

یک عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به احصای شاخص های مورد نظر برای کاندیداهای اصلح انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که جریان انقلاب در انتخابات پیش رو بیش از اینکه وحدت را ابزاری برای رسیدن به قدرت کند، برای رسیدن به گزینه اصلح، تلاش کند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه آمادگی کامل برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان به صورت مجازی را داریم، گفت: در حال حاضر شیوه نامه آموزش مجازی را مصوب نمودیم و کلاس های آموزش مجازی دانشجویان نیز تا اواخر خرداد ماه به پایان می رسد.

یک کارشناس مسایل فلسطین اظهار کرد: در صورت برگزاری انتخابات حماس بیشترین کرسی‌ها در مجلس فلسطین را به خود اختصاص خواهد داد.

نماینده دائم ایران گفت، شورای امنیت باید از حمله به غیرنظامیان در درگیریها جلوگیری کند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد، تمام تحریم‌هایی که بعد از اجرایی شدن برجام وضع شده‌اند؛ چه آنها که در دوره اوباما و چه آنها که در دوره ترامپ وضع شده‌اند، باید لغو شوند.