جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان طی بیانیه‌ای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به عمان در روز چهارشنبه خبر داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین تاکید کرد: "برجام پلاس" دیگر روی میز نیست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در اقلیم کردستان به سر می‌برد با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد و در ضیافت افطاری ایشان شرکت کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام‌های جداگانه‌ای به آقایان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از پیام‌های تسلیت آنان به‌مناسبت درگذشت سردار مجاهد سیدمحمد حجازی تشکر و برای مجاهدان حزب‌الله و حماس و ملت فلسطین آرزوی توفیق و سلامتی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در ادامه دیدار با مسئولان اقلیم کردستان با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتی اعلام کرد که اعضای شورای همکاری خلیج فارس را در جریان مذاکرات وین برای احیای برجام قرار داده است‌.

رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران در وین با بیان اینکه در یک مسیر درست قرار داریم، اظهار کرد: در عین حال چالش‌ها و جزئیات سختی را در پیش‌رو داریم.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: یک‌دهم انتخابات کشور به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

روز سه‌شنبه همزمان با ازسرگیری جلسه کمیسیون مشترک در وین، بار دیگر تعداد انگشت‌شماری از ضدانقلاب و اعضای گروهک منافقین در برابر گرندهتل تجمع کرده و به سر دادن شعار و توهین به مذاکره‌کنندگان ایرانی پرداختند.

معاون اول رییس جمهور خطاب به همه نهادهای حکومتی، سران قوا، نهادهای مدنی و دلسوزان کشور تأکید کرد: باید فریاد و صدای ما فریاد و صدای رسیدگی به مسایل مردم و حرف و سخن دلسوزی برای مردم باشد تا کشور از بحران‌های ساختگی که دشمنان علیه ملت طراحی کرده اند عبور کند.

رئیس جمهور پس از گزارش تحقیقاتی بنیاد ملی نخبگان در مورد موضوع مهاجرت و روند رو به گسترش بازگشت نخبگان و اندیشمندان ایرانی به داخل کشور، تصریح کرد: تشکیل و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور طی سال‌های اخیر و نقش مهم آنان در بهبود اقتصاد و ارایه خدمات، نوآوری، فناوری تولید و رونق بازار، نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه جذب نخبگان از خارج کشور است.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین، امروز سه‌شنبه عنوان کرد که تسریع گفت‌وگوهای وین در دستورکار مشارکت کنندگان قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه سفر خود به عراق، راهی اقلیم کردستان شده است، با مسعود بارزانی دیدار و رایزنی کرد.

با پیگیری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 29 تهران (ویژه اطفال و نوجوانان)، در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، ویژه کودکان و بانوان، با پرداخت جزای نقدی، دیات و رد مال از سوی خیرین و نیکوکاران، زمینه آزادی و یا رهایی 32 تن از مددجویان نوجوان از زندان و یا جمعیت کیفری فراهم شد و به جامعه بازگشتند.

یک شبکه انگلیسی از لغو محدودیت‌های مسافرتی دانشجویان ایرانی به آمریکا خبر داد.