یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان یک عراق قوی، باعزت و متحد است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و همدلی همه جریان‌های سیاسی اصلی در عراق، شاهد گشایش سیاسی بر اساس اراده و منافع مردم عراق باشیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه 23 کشوری آموزش و پرورش، شایسته خوزستان نیست، گفت: آموزش و پرورش یکی از مهمترین حوزه‌ها است و نیازمند ثبات برای ارتقای شاخص‌ها در همه بخش‌ها دارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که آژانس در تاسیسات نطنز دوربین‌های نظارتی نصب کرده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: ما در میان میدان مبارزه هستیم و جمهوری اسلامی در صحنه مبارزه علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی جلودار است.

نخستین سالگرد شهادت سردار سرلشگر سید محمد حجازی، پنچشنبه 25 فروردین، با حضور سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و دیگر مقامات لشگری و کشوری در محل تالار وزارت کشور برگزار شد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بار دیگر به انتقاد از مذاکرات دولت کشورش برای احیای برجام پرداخت و گفت که توافق بایدن با ایران حتی از توافق دوران اوباما هم بدتر خواهد بود.

رئیس جمهور در پیامی انتخاب میان محمد شهباز شریف را به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان تبریک گفت.

علی محمد زنگانه در احکامی جداگانه سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی فرماندار و بخشداران بخش مرکزی و بخش لوه را منصوب کرد.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز 1401 گفت: چرا برخی اصرار دارند مرحوم راننده را مقصر جا بزنند؟

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه هیات رئیسه کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به صیانت توضیح داد که نمایندگان مجلس در رای گیری صورت گرفته در جلسه غیرعلنی، با ادامه کار کمیسیون مشترک مخالفت کرده اند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و توانایی در منطقه است، ارتشی که خود را فدای ملت می داند و در جهت آرامش و امنیت آنان همواره آماده جانفشانی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از کمبود انسولین و نوار قند خون در کشور انتقاد کرد و گفت که در صورت حل نشدن این مشکل، اقدامات نظارتی لازم صورت می‌گیرد.

وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در گفتگوی تصویری بر گسترش همکاری های میان تهران و توکیو تأکید کردند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: امروز بهترین کار فرهنگی ایجاد اشتغال پایدار، حل مشکل معیشی مردم و ایجاد فرهنگ کار و تلاش به ویژه در بین جوانان است.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با تکرار ادعاهای واهی و خصمانه واشنگتن علیه ایران گفت: باوجود اختلاف‌نظرهایی درخصوص ایران اما ما برای مقابله با تهدیدات و اقدامات تحریک‌آمیز متحد هستیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی اظهارات مبنی بر طولانی شدن روند اظهارنظر هیات عالی نظارت بر اجرای سیاستهای کلی نظام و همچنین موضوع نظر این هیات درباره مصوبه مربوط به واردات خودرو، بر اهمیت جایگاه و شأن هیات عالی نظارت طبق بند 2 اصل 110 قانون اساسی و تفویض اختیار به این هیات از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد.