یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان زندان‌ها در نشست هم‌افزایی توسعه اشتغال در زندان‌ها گفت: لازمه این طرح ایجاد انگیزه روحی و کرامت در زندانیان و در کنار آن نیز لزوم آموزش برای آنهاست. باید نگرش به زندانی را تغییر دهیم.

یک عضو هیات رئیسه مجلس چگونگی بررسی موضوع ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اوکراین در کشورمان را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از استقبال رسمی از وزیر خارجه عراق، در محل وزارت خارجه میزبان هیات بلندپایه عراقی بود.

رئیس جمهور گفت: دولت تصمیم گرفته کارهای سخت را با درایت و کم‌ترین عوارض پیگیری و اجرایی کند و ارز 4200 تومانی باید تا حصول اطمینان از اینکه مشکلی پیش نمی‌یاید، ادامه یابد و یا جبران آن را به مردم بپردازیم.

پنج دوره وزیر فوائد عامه و تجارت ایران در عصر قاجار و پهلوی و سومین صدراعظم رضا شاه پهلوی که بنیانگذار مدرسه، بیمارستان، مسجد و حمام هدایت در محله دروس و خیابان هدایت تهران بود و به شخصیت موجه سیاسی و ادبی ایران شهرت داشت، 36 سال بعد از به قتل رساندن شیخ محمد خیابانی، پایه‌های شبکه اتوبوسرانی کشور را بنیان گذاشت.

یک حقوقدان گفت: امید است که با برخورد جدی دادستان کل کشور مردم ما بتوانند با مبالغ مناسبی صاحب خودروهای باکیفیت خارجی شوند.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت در موضوع زنان، صلح و امنیت، با اشاره به وضعیت زنان در خاورمیانه از جمله در فلسطین اظهار کرد: خشونت جنسی جنایتی فجیع است که اغلب به عنوان تاکتیک جنگی و تروریسم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که بودجه مقابله با ریزگردها در سال جاری حذف نشده است، گفت: نه تنها در بودجه سال جاری موضوع مالچ‌پاشی و بیابان‌زدایی آمده که مصوب شده 100 درصد مازاد درآمدهای سازمان مراتع و جنگل‌ها به این سازمان باید برگردد این به معنای فعالیت بیشتر برای بیابان‌زدایی است.

یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این‌که در عرصه سخت «نظامی» جبهه مقاومت توانسته کمر رژیم صهیونیستی را بشکند، تصریح کرد: قطعا شکست این رژیم در عرصه نرم راحت‌تر است و شرط تحقق این موضوع آن است که جهان اسلام و امت اسلامی اقدام به جهاد تبیینی برای آگاهی افکار عمومی جهان از جنایات رژیم صهیونیستی کند.

سخنگوی دولت دیدار رییس‌جمهوری با دانشجویان در ماه رمضان را جلسه‌ای همراه با سئوالات صریح و نقدهای بدون لکنت دانشجویان و پاسخ‌های روشن رئیسی توصیف کرد.

معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه میزبان بیش از چهل شرکت فعال در صادرات خدمات فنی و مهندسی بود.

ظهر چهارشنبه «امجد محمد حسین الموسوی»، وکیل و نماینده قانونی سفارت ایران در عراق در شهر کاظمین مورد سوءقصد مهاجمان مسلح قرار گرفت.

سازمان زندان ها در راستای اجرای سند تحول قضایی و تاکید بر برون‌رفت از چالش‌های موجود و نیز تدوین راهکارهای لازم برای کمک به زندانیان و خانواده آنها طرح «بامداد» را اجرایی می کند.

عضو هیات رییسه فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان اصلاحات بر روی قانون جهش دانش بنیان را ارائه داده است، گفت: این قانون برای تصویب در دستور کار مجلس قرار دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تنها راه رهایی از وابستگی کشور در حوزه امنیت غذایی را توسعه فناوری دانست و گفت: علاقه مندان به حوزه بکر کشاورزی وارد شوند، چون همیشه مشتری دارد.