دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

در میهن عزیز ما ایران، همبستگی میهنی و ایرانی بودن، عامل حفظ تمامیت ارضی کشور بوده و هست. بیش از 10 قومیت، با زبان و لهجه‌های ویژه، حتی آداب و رسوم خاص خود، حتی باورهای مذهبی متفاوت، همگی خود را ایرانی می‌دانند و از چند هزار سال پیش تاکنون در کنار یکدیگر زندگانی بسیار شیرین و مسالمت‌آمیزی دارند از همین رو به شخصه معتقدم باید بر همان عهدنامه ارزشمند و دکترین سال 1357 "نه شرقی نه غربی،...

یک فعال رسانه ای اصولگرا گفت: این دولت هم مثل دولت های قبل گفته است که با مافیا برخورد می کند اما چرا اینکار تاکنون نشده است؟ ضرورت اصلاح نظام بانکی را همه دولت ها مطرح کرده اند و الان باید بررسی و پژوهش شود که چرا این اهداف محقق نشده است؟

یک وکیل دادگستری در واکنش به اختصاص فضایی به زنان در 352 پارک در شهر تهران گفت: اگر جداسازی زنان در پارک‌ها با ایجاد امکانات بیشتر برای زنان و کودکانشان همراه باشد باید آن را عادی و حتی خوب تلقی کنیم اما اگر این جداسازی زمینه‌ای برای ایجاد محدودیت است نمی‌توان از آن استقبال کرد.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قدرت و سرعت تصمیم گیری برای حل مشکلات در بین مسئولانی که میان مردم بوده و زندگی مانند عموم جامعه دارند، به مراتب بیشتر است.

یک کارشناس مسائل خاورمیانه می‌گوید، چالش‌های ایدئولوژیک بین کشورهای منطقه باعث شده که آن ها نتوانند بر سر مسائل مشترکی همچون موضوع فلسطین و دفاع از آرمان فلسطین با یکدیگر همکاری و همراهی داشته باشند.

به نظر می‌رسد پدیده شومی که "مهاجرفرستی" یا "فراردهی مغزها" نامیده می‌شود، در محیط‌های دانشگاهی هم ریشه دوانده است! آنجا که عده‌ای به ظاهر دلسوز، با مأیوس کردن جوانان نسبت به آینده، آنها را تشویق به ترک میهن می‌کنند.

قطر پیش‌بینی کرده است یک میلیون و 500 هزار نفر از سراسر جهان برای تماشای بازی‌های جام جهانی 2022 به این کشور سفر کنند. از طرفی، این انتظار مطرح شده که 500 هزار نفر از تماشاچی‌ها به ایران سفر کنند، اما چگونه؟

یک نماینده مجلس گفت: آن دست از نمایندگانی که نسبت به برخی از وزرا بی‌انصافی می‌کنند و تعابیر زشتی را نسبت به آنان به کار می‌برند، یک سری دعواهای شخصی با آن وزرا دارند و هیچ گونه دلیل منطقی پشت حرف‌هایشان وجود ندارد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اینترنت تبدیل به یک خدمت عمومی شده بنابراین باید همچون سایر خدمات عمومی از قیمت مناسب و پایینی برخوردار باشد، تا همه اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن با سفیر ایران در عمان دیدار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه طرح اعلامی دولت انگلیس برای اعزام اجباری پناهجویان مقیم این کشور به «رواندا» را فرار از تعهدات و مسئولیت های بین المللی این کشور دانست و انتقال این افراد به خارج از خاک انگلیس را مغایر با روح و متن کنوانسیون پناهندگان عنوان کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دفاع از قدس شریف عامل اتحاد امت اسلامی است گفت که همه امت اسلامی و آزادگان جهان در مقابله با هرگونه شرارت علیه مسجد الاقصی کنار مقاومت فلسطینی خواهند ایستاد.

رئیس کل دادگستری خوزستان از پیگیری قضایی در خصوص اتفاقات رخ داده در یکی از درمانگاه‌های شهرستان بهبهان خبر داد.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای، یورش ددمنشانه و بزدلانه صهیونیست های جنایتکار و کودک کش به نمازگزاران روزه دار در مسجد الاقصی و هتک حرمت قبله اول مسلمانان را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ضمن ادای احترام به همه شهدای فلسطین و مقاومت، هتک حرمت مکان مقدس مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی را قویا محکوم کرد.

رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه یک فروند شناور، حامل 250 هزار لیتر و دریادلان پایگاه امامت جاسک 130 هزار لیتر سوخت قاچاق را در خلیج فارس و سواحل دریای عمان توقیف کردند.